Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 17 April 2014 kl. 15:41
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

● Veckans bild ●

M/S Allure of the Seas och M/S Mariner of
the Seas i Cozumel 17 februari 2012
© Foto: Patrik Högfeldt

Citat med bild!
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Citat med bild!
Författare Meddelande
ombordaren

Antal inlägg: 458

« skrivet: 29 November 2008 kl. 02:40 »

Jag har en liten förfrågan.
För oss som sitter med lite slöare uppkoppling (t.ex. ombord via satellit) tar det en bra stund att ladda ner en sida i en bildtråd. Att sen upptäcka att det är hälften dubletter pga att en del envisas med att citera hela inlägg med 7 stora bilder och sen lägga till egen text: "Snygga bilder." eller liknande, är ganska trist.
Mitt förslag är att ni på landgången har en policy om att man undviker att ta med bilder när man citerar. Om den som skriver orginalinlägget också skriver bildtexter räcker det med att citera den.
Vad tycker ni andra?
Loggat
Jessika
Administratör

Antal inlägg: 1 249

m/s Ejdern

E-post
« Svara #1 skrivet: 29 November 2008 kl. 08:45 »

Jag håller med! Enda gången det är nödvändigt att citera med bild är i trådar med typ 20 bilder då man vill lyfta fram en speciell bild och diskutera kring den - och då naturligtvis mer utförligt än "Snyggt!", "Oj!" eller "Vad mycket rost!"...

/Jessika
Loggat

Forumregler | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl till moderator och ge en bra motivering, någon moderator kommer att granska inlägget och göra en (egen) bedömning | Frågor om modereringen? Skicka PM eller email och länka till inlägget som det gäller.
Dennix

Antal inlägg: 7 680

« Svara #2 skrivet: 29 November 2008 kl. 16:59 »

Jag håller med fullständigt. Jag brukar själv alltid byta ut img-taggarna mot url-taggar då jag citerar ett inlägg som innehåller bilder, dels för att sidan laddar mycket snabbare och dels för att man inte ska behöva sitta och scrolla igenom en sida i evigheter...

Därför vore en regel med just detta kanske på sin plats, och citat som innnehåller bilder kan ju enkelt redigeras av er administratörer, om det inte finns en orsak till att en bild faktiskt citeras vill säga.
« Senast ändrad: 29 November 2008 kl. 17:26 av Dennix » Loggat

Vad vore livet om man inte slapp till sjöss ibland...
Petter

Antal inlägg: 64

« Svara #3 skrivet: 29 November 2008 kl. 17:03 »

Håller helt med föregående talare.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: