Mitt sjömansliv är och har varit fullt med possitiva upplevelser, som jag här försöker berätta om.
Men nya sjömän har tydligen bara dåliga, tråkiga minnen och erfarenheter, som dom är rädda att berätta om. Även båtens namn är tydligen farligt att nämna. Det är synd om dem, som lever i en sådan tråkig värld.
Ja lite synd om oss e det allt...

Om jag ska räknas till ny sjöman vet jag inte... det beror väl lite på var man drar gränsen.
(jag minns inte ångfartygen... hihihi...

)
För mig är det såhär: Jag berättar gärna om min uppväxt i sjövärnskåren, min militärtjänst i kgl flottan, min tid på sjöbefälskolan i mariehamn.
Jag har många fina minnen och några mindre fina från rederier som Wagenborg, Tarbit, Star cruises, Furetank. Jag berättar mer än gärna om dem också.
Lägger upp bilder och disskuterar löner.

Men.... Så kommer vi fram till nuvarande anställning och då blir det genast lite knepigt.
Jag har nämligen skrivit på ett "internet policy" dokument. Där det ganska klart framgick att man förväntades vara väldigt restriktiv med vad man skrev om arbetsgivaren på nätet.
För att slippa krångliga gränsdragningar är jag jätte restriktiv med att skriva om nuvarande jobb.
Blir världen lite tråkigare av detta... Ja sannolikt.
Men så är det.
Nu hamnade vi lite offtopic här.
Sorry.