Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 25 Maj 2013 kl. 20:56
----- Veckans bild -----

M/S Nippon i Suez-kanalen i mars 1967
© Foto: Olle Sundin

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Trångt i Tallin!
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Trångt i Tallin!
Författare Meddelande
Robert Brink

Kön: Man
Antal inlägg: 1 054

M/F Liburnija

E-post
« skrivet: 18 Juli 2012 kl. 12:02 »

Bilden är tagen på våning 20 på Swissotel i Tallin! 4 färjor och 3 kryssningsfartyg ligger inne i hamnen.

Loggat
Vanten

Inloggad Inloggad

Antal inlägg: 145

« Svara #1 skrivet: 18 Juli 2012 kl. 13:15 »

Trevlig bild! Leende (smiley)
Loggat
FEA

Antal inlägg: 3 273

« Svara #2 skrivet: 18 Juli 2012 kl. 14:55 »

Snyggt!
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Bilder av FEA, Franz Airiman
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
Dennix

Antal inlägg: 7 593

« Svara #3 skrivet: 18 Juli 2012 kl. 15:15 »

Mycket snyggt!
Loggat

Vad vore livet om man inte slapp till sjöss ibland...
Robert Brink

Antal inlägg: 1 054

M/F Liburnija

E-post
« Svara #4 skrivet: 18 Juli 2012 kl. 16:12 »

Tackar, bilden är tagen för en vecka sedan! Åkte på en liten bilsemester ner till Riga via Tallin och Pärnu! Synd bara att bilden inte går att få större än 800 pixlar fortfarande(eller är det borta från forumet?)

Dit åkte vi med Baltic Queen, hem med Festival. Synd att Festival har fått köras ner på Riga linjen, det luktar avlopp lite här och där, även i främre baren... Men annars är hon en riktigt bra färja med barer där man ser havet/Skärgården! Tallinks alla nybyggen är väldigt tråkiga med att man måste trycka näsan mot ett fönster i baren för att se ut... Eller så är det livbåtar ivägen istället... Arg

//R
Loggat
jakobak

Antal inlägg: 67

« Svara #5 skrivet: 18 Juli 2012 kl. 21:28 »

Det är sådär en hamn ska se ut!! Leende (smiley)
Loggat
iakttagaren

Antal inlägg: 666

« Svara #6 skrivet: 21 Juli 2012 kl. 08:59 »

Glad Nå inte är det så tokot i vare sig Stockholm/Mariehamn eller Helsingfors heller. Bilder därifrån säger väl något om att tax-free inte har varit helt fel för trafiktätheten. Med glimten i ögat (blinkande)

Bilden är intressant ur fler synvinklar. Tunga Nordlandia är ju knappt mindre än XPRS. Jag trodde skillnaden var större än så. Tunga Sedan är färgsättning helt avgörande för att fartygen skall uppmärksammas. Rullande ögon (ironi) Tiden då fartygen skulle vara vita, gracila och vackra är ohjälpligt förbi. Nu skall det vara uppseendeväckande färgsättningar och gärna mer eller mindre underliga figurer. Cheesy

Tallinns hamn har insett det kommerciella i att ha en livlig hamn mitt inne i stadskärnan. I Stockholm och i synnerhet Helsingfors ser man det enbart som ett problem. Generad Men handen på hjärtat hur skulle Allsång på Skansen se ut om man inte fick göra ett svep över Vikingbåten som ligger där och vad skulle Helsingfors vara om man måste gå till Nordsjö? Va?
Loggat
Dennix

Antal inlägg: 7 593

« Svara #7 skrivet: 21 Juli 2012 kl. 16:45 »

Men handen på hjärtat hur skulle Allsång på Skansen se ut om man inte fick göra ett svep över Vikingbåten som ligger där

För en gångs skull skriver du nånting vettigt, att se Amorella vid Stadsgården är ju halva nöjet med att titta på Allsång på Skansen Leende (smiley)
Loggat

Vad vore livet om man inte slapp till sjöss ibland...
iakttagaren

Antal inlägg: 666

« Svara #8 skrivet: 21 Juli 2012 kl. 19:52 »

Glad Nå nå det kloka jag skriver kan inte bara finnas i ditt öga och det korkade i grannens eller hur det nu står i bibeln. Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: