Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 24 Maj 2013 kl. 21:04
----- Veckans bild -----

M/S Nippon i Suez-kanalen i mars 1967
© Foto: Olle Sundin

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Kryssning med Brillicane of the seas Rom- Amsterdam
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Kryssning med Brillicane of the seas Rom- Amsterdam
Författare Meddelande
Tony Tiger!

Kön: Man
Antal inlägg: 4 317

Sol Och hav!

« skrivet: 16 Juli 2012 kl. 17:24 »

Äntligen dax för mitt hmm något försenade reportaget.

Fredagen den 4 maj entrade vi Brilliance of the seas i Chivitavechia för en 8 nätters segling till Amsterdam.
Vi anlände på eftermiddagen med buss från rom till hamnen (mycket smidigt hadde bokat hotell och buss via rederiet så väskorna hämtades redan på hotellet för direkt leverans till hytten.)
Där gick allt smidigt och snabbt och det tog 15 minuter från ankomst till hamnen innan vi gick ombord.

Vi hadde två utsides hytter brevid varandra på däck 3. Jag och min pappa i en och dottern och frugan i den andra. Vi hadde en utmärk hytt steward medn hon som hadde hand om frugans och dotterns hytt gjorde flera blunder under resans gång. Nåväl inte skall jag älta om detta.
Första dagen efter avfärd från Rom var en skön dag till havs i solskenet.
Denna kväll var det även kptenens välkomst mottagning men katen Henrik från danmark var  SJÖSJUK och skickade sin staff kapten som Hetter Fredrik och var svensk.
showen de3nna kväll var en slags blanding av allting som gjorde att frugan till och med somnade dvs den var ej bra.
Nästa dag anlände vi till ¨Gibraltar på eftermiddagen i solkgasset.  Vi tog en runda och såg oss om kring innan vi åter entrade fartyget. Denna kväll var det rock n'roll party vid pooldäck efter att en fransk jonglör hadde uppträtt i teaterna.
Nästa dag var vi ute på atlanten i lite grå trist väder men det brydde sig inte dottern om inte hon skulle bada varje dag endå.
Den kvällen fick vi då äntligen träffa kaptenen på på partyt för cwon & anchor medlemmar.Kvällens show var Yango Bounes aires som var klart bättre än den vi såg andra kvällen.

dag 4 spenderades i la Coruna i spanien( för övrigt brilliances första anlöp dit.)
På kvällen var det ett abba tribute band som seplade i teatern och hela teterna rockade loss. Jag och frugan passade även på att besöka kasionot där frugan lyckades bättre än mig.Fast innan det hadde vi kollar på the quest roligt som vanligt

Dag 5 återigen en dag till havs som spenderades precis som övriga dagar vid poolen men jag spelade även en minigolf turnering som visade sig vara en lag tävling så det gick inte så bra för laget bara trea.
På kvällen var det ett crown & anchor party igen för medlemmar från platinum och uppåt med lite tilltugg och fri bar. senare på kvällen hade de även ett disco inferno i centrum.Men innan det var det en halv hyffsad show.

Dag 6 Le Havre i frankrike som bog emot oss med spö regn på förmiddagen men vi gick endå i land och tog ett lite sighseeing tåg genom le havre och beökt ett lokalt cafe för en trevlig stund.
Dag 7 var i dover england som ser ut som vilken liten by som helst i tv serien i massmorden i midsummer. Denna kväll var en farwell show väldigt lik den på vision.
Dag 8 avstigning  i Amsterdam och flyg hem här behövde vi ej häller bry oss om våra väskor innan vi kom till flygplatsen.

Summa summarum en mycket trtevlig resa med ett trevligt fartyg och en trevlig besättning på alla vis utom den ena hytt stewarden men det påtalade vi redan ombord.
Bra service näe förresten utmärkt service i matsalen på kvällarna våran assisternde servitör såg verkligen till att våran dotter som ibland kan tycka middagen blir långrandig hölls på gott humör mycket extra dricks där. Kan mycket väl tänka
mig brilliance och även den rutten igen.
Frågor?
Bilderna kommer troligen under nästa vecka  hoppas jag.
/TT
« Senast ändrad: 16 Juli 2012 kl. 17:37 av Tony Tiger! » Loggat

Kommande 2013:
7 nätters östersjökryssning med Vision of the seas
Resor gjorda under 2013:
Kryssning med galaxy*2
ToR Åbo med Galaxy
Commodore kryssing med Silja Symphony
Atlantresa med independence of the seas 13 Nätter
Farväl kryssning med Silja Festival
BluePeter

Antal inlägg: 329

« Svara #1 skrivet: 16 Juli 2012 kl. 19:42 »

Kul att höra om din kryssning med BRILLIANCE OF THE SEAS, Tony! Hoppas att det gick bra att ha med lilla dottern! Var hon redo nu för en riktig kryssning?
Jag blev också nyfiken på att höra vad den ena hyttstewarden misslyckades med under kryssningen. Bra att ni påtalade bristerna redan på plats!
Loggat

Kommande kryssningar
2013; VISION OF THE SEAS (RCI)

Tidigare kryssningar
2012 augusti; CELEBRITY EQUINOX (Celebrity)

2012 juni; VISION OF THE SEAS (RCI)

2010; VENTURA (P&O Cruises)

2009; VISION OF THE SEAS (RCI) x2

2008; JEWEL OF THE SEAS (RCI)

2007; VOYAGER OF THE SEAS (RCI)

2006; CENTURY (Celebrity)

2005; ARCADIA (P&O Cruises)

2004; JEWEL OF THE SEAS (RCI)

"Celebrity Cruises- Modern LuXury
Tony Tiger!

Sol Och hav!

« Svara #2 skrivet: 16 Juli 2012 kl. 21:09 »

Jo Peter nog var hon redo alltid dottern det enda hon inte gillade var att kliva av i amsterdam  Med glimten i ögat (blinkande) ombord finns juh allt hon gillar bad och bad och shower och musik och mera musik.
Vad hon missade med frugans och dotterns hytt?
några exempel bland annt så städade hon bort ett glas som man får då man köper en viss drink som vi tänkte spara. Derra gjorde inte våran hytt steward. seedan glömmde hon  i ett dygn att lämna in tvätt säcken med den rena tvätten från tvätteriet. Vi undersökte och den hadde varit klar i ett dygna innan hon la in den. sedan kom hon aldrig och presenterade sig i början av kryssningen.
Listan med alla fadeser kan göras lång men detta var ett utdrag. Den sämsta hytt stewarden vi haft under alla våra 10 kryssningar. Hoppas på en bättre på vision nu snaer./TT
Loggat

Kommande 2013:
Resor gjorda under 2013:
Kryssning med galaxy*2
ToR Åbo med Galaxy
Commodore kryssing med Silja Symphony
Atlantresa med independence of the seas 13 Nätter
Farväl kryssning med Silja Festival
Penny

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 2 065

Kryssningar är livet!

« Svara #3 skrivet: 21 Juli 2012 kl. 10:14 »

Trevlig läsning  Leende (smiley) Trist att stewarden inte höll måttet. Men det låter ändå som att ni har haft en trevlig resa. Vad hade ni för hytt? Brilliance kommer ju hit den 6/8, får se om man hinner med att ta lite bilder på henne.

Ja, jag ser fram emot lite inredningsbilder!  Leende (smiley)
Loggat

Kommande resor

Viking Grace och Amorella

Silja Festival (Deluxe-hytt)

Pearl Seaways (Köpenhamn-Oslo)

Color Magic

Mina resor 2013

Amorella
trucker Anssi

Antal inlägg: 68

E-post
« Svara #4 skrivet: 22 Juli 2012 kl. 14:41 »

Va kul höra om din tur med BR.Vi hade nog bara bra omdömen om vår personal från dubai,och min blyga dotter(6 år)Ville bli kvar ombord med servitören i huvudmatsalen!Br har också en finsk styrman,vi hade också Henrik som kapten.Jag får väl se om min tekniska hjälp har tid i höst och lägga ut några bilder från resan.Resan skulle jag kunna göra om,men att kliva av i olika hamnarna på vägen är tveksamt.Dubai var fin och ren stad, dit skulle jag vilja återvända.Mvh Anssi
Loggat
Tony Tiger!

Sol Och hav!

« Svara #5 skrivet: 25 Juli 2012 kl. 19:14 »

Vi hadde utsides hytter på deck 3.
Bilder kommer så fort jag får lite tid hektiskt med sommar och sol  Cheesy /TT
Loggat

Kommande 2013:
Resor gjorda under 2013: