Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 25 Maj 2013 kl. 13:08
----- Veckans bild -----

M/S Nippon i Suez-kanalen i mars 1967
© Foto: Olle Sundin

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Skriv läsbart
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Skriv läsbart
Författare Meddelande
Erik Jalking

Kön: Man
Antal inlägg: 189

Hemsida E-post
« skrivet: 02 Juli 2012 kl. 11:55 »

Det verkar ha blivit vanligare med inlägg på Landgången (och även andra forum på nätet) som kanske har har ett intressant innehåll men p.g.a. en halvgjord eller obefintlig formatering är nästan oläsbara.

Tänk på detta:
Efter punkt, komma, utropstecken, kolon, frågetecken m.m. ska det vara mellanslag.
Använd radbrytningar och nytt stycke.

Att bara skriva på en hel text ger ett oläsbart bokstavskaos.
Det långa rader som blir på Landgången med den utformning sidan har gör detta extra viktigt.

Naturligtvis finns det landgångsmedlemmar som av olika skäl har problem med att skriva. Det får vi självklart ha överseende med. Jag vill inte att någon slutar skriva för att han/hon har problem med språket. Jag vill bra att ni tänker lite extra på hur texten ser ut. Det underlättar läsandet för alla, men kanske mest för dem som har läs- och skrivsvårigheter.

Loggat
FEA

Antal inlägg: 3 272

« Svara #1 skrivet: 02 Juli 2012 kl. 14:50 »

+1

Jag fattar också att det finns människor med t.ex. dyslexi, och för dem är det givetvis tufft, men radbrytningar klarar alla av att göra Cheesy
« Senast ändrad: 02 Juli 2012 kl. 14:54 av FEA » Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Bilder av FEA, Franz Airiman
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
Stefan A
Administratör

Antal inlägg: 107

M/S Visby 1980

Hemsida E-post
« Svara #2 skrivet: 04 Juli 2012 kl. 16:55 »

Ett litet tips när det gäller det här, är att alltid klicka på "Förhandsgranska" och kolla igenom vad som är skrivet och se om det ser klokt ut (som vi brukar säga på Gotland) innan du klickar på "Posta".
Loggat

Forumregler | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl till moderator och ge en bra motivering, någon moderator kommer att granska inlägget och göra en (egen) bedömning | Frågor om modereringen? Skicka ett PM eller ett email och länka till inlägget som det gäller.

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: