Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 19 Juni 2013 kl. 16:32
----- Veckans bild -----

M/S MSC Federica i Singapore 21 december 2006
© Foto: Thomas Larsen

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Fråga gällande Cinderella Hytter
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Fråga gällande Cinderella Hytter
Författare Meddelande
Tette

Antal inlägg: 2

« skrivet: 20 Juli 2010 kl. 23:10 »

Halloj!

Skall på en kryss med Cinderella den 22:a, har bokat en A2 hytt. Dvs däck 7,9 eller 10. Vilken däck är "bäst"??

Av däcksplanen så ser 7:an ut att vara "sämst", baserar det på FUN-Club ligger rakt ovanför på däck 8.

Vad är era tankar? ni som är proffs... :-)   Kan man ringa Viking och reservera en speciell hytt eller gäller det att vara tidigt i terminalen och flörta lite med personalen...
Loggat
Emil.E
Gäst
« Svara #1 skrivet: 20 Juli 2010 kl. 23:18 »

Hej!, ja däck 7 är inte att rekomendera...,

Japp om man ringer till VL så kan man boka in specifikt hyttnummer, om du har A2 hytt så boka gärna hyttnummer 10003 eller 10203 och de är de första A2 hytterna från fören på BB och SB sida, toppenhytter, har åkt dem en massa gånger.
Loggat
jeff

Kön: Man
Antal inlägg: 555

M/S Europa

E-post
« Svara #2 skrivet: 21 Juli 2010 kl. 06:42 »

Bäst A hytter på däck 7 är väl ändå 7001-7003. I den lilla korridoren med bara 4 hytter.

/Jeff
Loggat

Tette

Antal inlägg: 2

« Svara #3 skrivet: 21 Juli 2010 kl. 21:05 »

Tackar för snabba svar. Ringde viking line i morse, dom har en 72 timmars spärr sa tanten i telefonen. Så jag kunde inte boka en speciell hytt så här tätt in på avgången. Däremot skrev hon in ett önskemål om däck 9 eller 10. Sen sa hon att om man är tidig i terminalen så kunde det gå att få rätt hytt iallafall.
Loggat
Fabe

Antal inlägg: 6

E-post
« Svara #4 skrivet: 23 Juli 2010 kl. 11:55 »

Hej,

ah, that's interesting. I did´t not knew that it is possible to book a specific cabin. I always thought that you get assigned a random cabin in the port.
If we're at it, what is the most beautiful LXA-cabin? The 9000?
Best regards,
Fabe from Dresden in Germany
Loggat
Curt Olof Bodman

Antal inlägg: 17

E-post
« Svara #5 skrivet: 23 Juli 2010 kl. 15:27 »

Japp om man ringer till VL så kan man boka in specifikt hyttnummer

Är detta möjligt även på Silja och tallink?
Loggat
Kladde72

Antal inlägg: 330

« Svara #6 skrivet: 23 Juni 2012 kl. 17:30 »

Idag så mailade jag Viking Line och frågade om jag kunde få hytt nr 10003, och det gick tydligen, för jag fick bekräftelse på att dom har bokat den åt mig. Ska bli intressant med A2-hytt längst fram i båten på däck 10, då jag alltid har fått hytter på däck 7 i mitten eller längst bak. Hoppas det bullrar mindre där. Är det förresten någon som har någon bild från just hytt 10003 på Cinderella?

Klaudija
« Senast ändrad: 23 Juni 2012 kl. 17:45 av Kladde72 » Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: