Micke_S
Kön: 
Antal inlägg: 37
|
 |
« Svara #60 skrivet: 11 Februari 2013 kl. 14:25 » |
|
Underbara bilder Robert
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
| |
|
pOlman
Kön: 
Antal inlägg: 1 068
|
 |
« Svara #61 skrivet: 11 Februari 2013 kl. 14:27 » |
|
Tackar för detta fina reportage och du verkar ha gjort ett perfekt utval av fina bilder för som du säger kan det ibland nästan bli för mycket också. Var kul också att se Kapsylen reportaget om jag glömde skriva det där?
|
|
|
|
|
Loggat
|
/pOlman
|
|
| |
|
toep
Antal inlägg: 100
|
 |
« Svara #62 skrivet: 11 Februari 2013 kl. 14:48 » |
|
Häftiga bilder Manila bay är rätt öde numera men HK e alltid HK. Alla skyskrapor gör att man tyvärr inte ser skogen för alla träden.-wannabemanhattan. Hittade dock ej Peninsula Hotel, finns det kvar?Gammal gul koloss. Såg ut att vara en gammal Industrie Diesel i Star ferryn.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
| |
|
FEA
Kön: 
Antal inlägg: 3 264
|
 |
« Svara #63 skrivet: 11 Februari 2013 kl. 16:49 » |
|
Riktigt bra Robert, en ren njutning!
|
|
|
|
|
Loggat
|
Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna) Bilder av FEA, Franz AirimanVar vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
|
|
| |
|
Ståle
Antal inlägg: 513
|
 |
« Svara #64 skrivet: 12 Februari 2013 kl. 09:03 » |
|
Absolutt nydelig! Takk for denne fantasiske flotte bildeserie, som finale var du jo kjempeheldig med bilder av Ji Mei på vannet!
Hvordan var Korean Air`s A380? Den er jo rett ny som den er!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
| |
|
Robert Brink
Kön: 
Antal inlägg: 1 054
M/F Liburnija
|
 |
« Svara #65 skrivet: 12 Februari 2013 kl. 13:38 » |
|
Absolutt nydelig! Takk for denne fantasiske flotte bildeserie, som finale var du jo kjempeheldig med bilder av Ji Mei på vannet!
Hvordan var Korean Air`s A380? Den er jo rett ny som den er!
Jag flög inte med den, flög Finnair hem! Men tog en dålig bild bara för att man inte ser Korean Air:s A380 varje dag! Men har flygit Lufthansas 380. //R
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
| |
|
Ståle
Antal inlägg: 513
|
 |
« Svara #66 skrivet: 12 Februari 2013 kl. 18:18 » |
|
Jag flög inte med den, flög Finnair hem! Men tog en dålig bild bara för att man inte ser Korean Air:s A380 varje dag! Men har flygit Lufthansas 380.
//R
Ok, jeg måtte nesten bare spørre da Koreans 380 har en liten butikk ombord! Har selv fløyet Lufthanas 380 flere ganger, og i mai skal Thais 380 testes ut i First, det blir en spennende tur!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
| |
|
Jonas Strömblad
Antal inlägg: 78
|
 |
« Svara #67 skrivet: 13 Februari 2013 kl. 16:39 » |
|
Jag får stämma in i hyllningskören Rocky!  /J
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
| |
|
nevss
Kön: 
Antal inlägg: 399
|
 |
« Svara #68 skrivet: 13 Februari 2013 kl. 19:48 » |
|
Hej Robert Brink Tack för ett av de intressantaste och lagom informerande resereportagen jag läst på länge. hälsn nevss
|
|
|
|
|
Loggat
|
En bild kan säga mer än tusen ord.
|
|
| |
|
kvarten
Kön: 
Antal inlägg: 307
|
 |
« Svara #69 skrivet: 17 Februari 2013 kl. 21:33 » |
|
Hej Robert, tack för en synnerligen intressant reseberättelse. Kul att se Hong-Kong igen, jag var där vintern 1960-1961 på min resa till Japan med M/S Sabang, vilken skillnad hur det ser ut nu. Tog några bilder på hamnen då och det finns ju inga likheter. Kolla här http://www.landgangen.se/forumsmf10/index.php?topic=14150.0 Hong-Kong bilderna är på bild 12, 13 och 14 troligen tagna december 1960. MVH Hans-Erik
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
| |
|
Blackhawk
Kön: 
Antal inlägg: 704
|
 |
« Svara #70 skrivet: 24 Februari 2013 kl. 14:20 » |
|
Tusen hjertelig takk, for denne meget severdige trip-rapporten - har virkelig kost meg fra første til siste side!
|
|
|
|
|
Loggat
|
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
|
|
| |
|
|
1980
|
 |
« Svara #71 skrivet: 24 Februari 2013 kl. 15:26 » |
|
Hej Robert, tack för en synnerligen intressant reseberättelse. Kul att se Hong-Kong igen, jag var där vintern 1960-1961 på min resa till Japan med M/S Sabang, vilken skillnad hur det ser ut nu. Tog några bilder på hamnen då och det finns ju inga likheter. Kolla här http://www.landgangen.se/forumsmf10/index.php?topic=14150.0 Hong-Kong bilderna är på bild 12, 13 och 14 troligen tagna december 1960. MVH Hans-Erik Jättebra reportage som vanligt från Robert. Hong Kong är en av världens största containerhamnar med bortåt 30 miljoner teu per år. Göteborg 1,2 miljoner. Denna hamn fanns tyvärr inte med på bilderna, vad jag har sett. I Hong Kong kommer man mycket nära containerhamnen och båtarna, på väg med bil från flygplatsen. Men Robert åkte ju tåg till/från flygplatsen och missade nog därför den stora containerhamnen. Eller hur Robert ? Under "kvartens" tid låg man antingen på redden och lastade/lossade eller där Star Cruises ligger idag. Då var detta en styckegodshamn.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Sjöman, maskinare, äventyrare och älskare av kryssningar. Inget av mitt material har bloggats fram. Det jag skriver om, är egna erfarenheter från ett långt sjömansliv, egna reseskilldringar och mycket annat från min egen värld och tagit från mina minnen, min erfarenhet och alla brev jag skrivit till mamma o pappa under årens lopp.
|
|
| |
|
Robert Brink
Kön: 
Antal inlägg: 1 054
M/F Liburnija
|
 |
« Svara #72 skrivet: 24 Februari 2013 kl. 23:09 » |
|
Jättebra reportage som vanligt från Robert. Hong Kong är en av världens största containerhamnar med bortåt 30 miljoner teu per år. Göteborg 1,2 miljoner. Denna hamn fanns tyvärr inte med på bilderna, vad jag har sett. I Hong Kong kommer man mycket nära containerhamnen och båtarna, på väg med bil från flygplatsen. Men Robert åkte ju tåg till/från flygplatsen och missade nog därför den stora containerhamnen. Eller hur Robert ? Under "kvartens" tid låg man antingen på redden och lastade/lossade eller där Star Cruises ligger idag. Då var detta en styckegodshamn.
Jodå, jag såg den från tåget! Hade en plan att försöka hitta någon bra plats att kunna få en skymt av hamnen när jag var där. Men tidsbrist gjorde att det inte blev av. Den syns på avstånd på en av mina bilder när jag promenerar runt berget i slutet av resan. Denna gång prioriterade jag rollercosters på Oceanpark!  //R
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
| |
|
Jens Vinderslev
Kön: 
Antal inlägg: 1 169
Stena Danica i Göteborg. 31/3-2007
|
 |
« Svara #73 skrivet: 02 Mars 2013 kl. 18:47 » |
|
Det bedste jeg længe har set, her på Landgången.  Jeg takker mange gange. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
| |
|
foggy
Kön: 
Antal inlägg: 3 369
Maskinist utan gränser
|
 |
« Svara #74 skrivet: 02 Mars 2013 kl. 19:41 » |
|
Stort tack för ett väldigt intressant reportage med många fina bilder. Jag kände väl igen mig både från Batangas och Caticlan.  Mer sådant vill vi se! BRGDS / foggy
|
|
|
|
|
Loggat
|
Shipping - It's a dirty business, but someone's got to do it. Några frågor?
|
|
| |
|
|