Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 19 Juni 2013 kl. 15:41
----- Veckans bild -----

M/S MSC Federica i Singapore 21 december 2006
© Foto: Thomas Larsen

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Direktrapport från Celebrity Silhoutte
Sidor: [1] 2 3 ... 16   Gå ned
  Skriv ut  

Direktrapport från Celebrity Silhoutte
Författare Meddelande
1980

Inloggad Inloggad

Kön: Man
Antal inlägg: 4 323

Personliga erfarenheter och reseskildringar mm.

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« skrivet: 29 Maj 2012 kl. 14:45 »

Idag går flyget till Italien och imorgon bordar jag och min mamma Celebrity Silhoutte i Venedig, för en 13 dagars kryssning i Adriatiska havet och runt Italien. Jag har tänkt att skriva en lägesrapport från Silhoutte varje dag.
Loggat

Sjöman, maskinare, äventyrare och älskare av kryssningar. Inget av mitt material har bloggats fram. Det jag skriver om, är egna erfarenheter från ett långt sjömansliv, egna reseskilldringar och mycket annat från min egen värld och tagit från mina minnen, min erfarenhet och alla brev jag skrivit till mamma o pappa under årens lopp.
kapstans

Inloggad Inloggad

Antal inlägg: 6 450

« Svara #1 skrivet: 29 Maj 2012 kl. 14:53 »

Trevlig resa och vi ser fram emot dina uppdateringar Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Fredrik Ahlman
sunrod

Antal inlägg: 1 697

E-post
« Svara #2 skrivet: 29 Maj 2012 kl. 16:12 »

Idag går flyget till Italien och imorgon bordar jag och min mamma Celebrity Silhoutte i Venedig, för en 13 dagars kryssning i Adriatiska havet och runt Italien. Jag har tänkt att skriva en lägesrapport från Silhoutte varje dag.

De e väl med Pielstick comfort du åker,kan jag tänka Rullande ögon (ironi) Rullande ögon (ironi)

Ha en go tur båda,o en Campari bitter för mig även. Leende (smiley)
« Senast ändrad: 29 Maj 2012 kl. 16:18 av sunrod » Loggat
1980

Inloggad Inloggad

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #3 skrivet: 29 Maj 2012 kl. 16:27 »

De e väl med Pielstick comfort du åker,kan jag tänka Rullande ögon (ironi) Rullande ögon (ironi)
Ha en go tur båda,o en Campari bitter för mig även. Leende (smiley)

Tack Sunrod. Det blir en Campari för dig också.
Det är tur att dom har MAN comfort ombord, så vi kommer till sjöss Glad

Loggat

Sjöman, maskinare, äventyrare och älskare av kryssningar. Inget av mitt material har bloggats fram. Det jag skriver om, är egna erfarenheter från ett långt sjömansliv, egna reseskilldringar och mycket annat från min egen värld och tagit från mina minnen, min erfarenhet och alla brev jag skrivit till mamma o pappa under årens lopp.
1980

Inloggad Inloggad

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #4 skrivet: 29 Maj 2012 kl. 16:30 »

Trevlig resa och vi ser fram emot dina uppdateringar Med glimten i ögat (blinkande)

Tack Kapstans.
Jag tänkte också fota lite. Men det kommer senare.
Loggat

Mattsana

Inloggad Inloggad

Antal inlägg: 2 748

Main pool - Explorer of the Seas

« Svara #5 skrivet: 29 Maj 2012 kl. 17:10 »

Va trevligt! Ser fram emot uppdateringarna här.
Loggat

Past cruise(s):
July 18, 2009 - Vision of the Seas (Balticum)
May 15, 2010 - Vision of the Seas (Northern Europe)
October 16, 2011 - Navigator of the Seas (Eastern Mediterranean)
May 13, 2012 - Liberty of the Seas (Western Mediterranean)

Upcoming cruise(s):
October 13, 2013 - Navigator of the Seas (Eastern Mediterranean)
adamthesailor

Antal inlägg: 916

intresset bara ökar ökar ökar

bobban6303@gmail.com
E-post
« Svara #6 skrivet: 29 Maj 2012 kl. 18:35 »

Skitkul Leif, önskar er en jättetrevlig kryssning / Adam
Loggat

11/6-2011 Adventure Of The Seas
27/8-2011 M/S SCHLESWIG-HOLSTEIN
--------------------------------------------
Bokade Resor
30/6-2012 Vision Of The Seas
FEA

Antal inlägg: 3 298

« Svara #7 skrivet: 30 Maj 2012 kl. 14:48 »

13 dagar Chockad

Trevlig resa Glad
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Bilder av FEA, Franz Airiman
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
andy cruiser

Antal inlägg: 1 068

« Svara #8 skrivet: 30 Maj 2012 kl. 15:49 »

Skall bli härligt med lite live rapportering!!!!!
Ha en härlig kryssning.
 Glad
Ett tips som jag använt för att uppdatera live rapporter ombord är följande om du har laptop. Skriv allt det du vill i word lokalt på datorn. Gå sedan ut på nätet och klipp in på landgången och gå ur nätet igen. På detta sätt kunde jag uppdatera varje dag utan att det kostade mer än 2-3 minuter internet per dag.
Då slipper man att det kosta 120usd++ att hålla oss intresserade landgångare uppdaterade. Med glimten i ögat (blinkande)

Men det hade du säkert redan tänkt på.

40 dagar kvar till min nästa kryssning....

Andy Cruiser
Loggat
1980

Inloggad Inloggad

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #9 skrivet: 30 Maj 2012 kl. 18:39 »

Direkt 30.05.2012.
Tack Adamthesailor, Fea, Andycruiser och Mattsana, för era hälsningar och tipps.
Nu har jag varit 30 minuter ombord på Silhouette. Fantastisk båt
Incheckningen jag gjorde där hemma fungerade perfekt. Bara visa upp boardingpappret,  fotning för landgångspasset och en säkerhetskontroll. Tog ungefär 10 minuter. Men då fanns det inga köer. Väl omord blev vi först direkt bjudna på ett glas Champagne, innan hissen tog oss upp till däck åtta och hytt 8128 på SB sidan. Efter 10 minuter i hytten, kom vår indiske Stateroom Attendant Ferrao och presenterade sig och överlämnade våra väskor.
Just nu sitter jag i en sjön vilstol på vår balkong och ser ut över systerbåten Celebrity Solstice. På BB sidan ligger Fred Olsens gamla Boudicca.  Ikväll blir det bara en lätt middag i buffen.
Vi går först i morron kväll, så imorgon blir det en heldag i Venedig.
« Senast ändrad: 30 Maj 2012 kl. 18:47 av 1980 » Loggat

kapstans

Inloggad Inloggad

« Svara #10 skrivet: 30 Maj 2012 kl. 18:42 »

Låter underbart! Rätt prioritering med att logga direkt på landgången.  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Fredrik Ahlman
adamthesailor

Antal inlägg: 916

intresset bara ökar ökar ökar

bobban6303@gmail.com
E-post
« Svara #11 skrivet: 30 Maj 2012 kl. 19:41 »

Härligt det låter Leif Glad...Ser fram mot många fler rapporter. Ha en fortsatt trevlig
kryssning / Adam
Loggat

11/6-2011 Adventure Of The Seas
27/8-2011 M/S SCHLESWIG-HOLSTEIN
--------------------------------------------
Bokade Resor
30/6-2012 Vision Of The Seas
1980

Inloggad Inloggad

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #12 skrivet: 31 Maj 2012 kl. 19:51 »

31.05.2012. Direktrapport ombord på Celebrity Silhouette.

Dag 2. Vi avgick idag från Venedig kl. 17.00 och seglar nu mot Ravena med 8, 10 knop.
Igår kväll åt vi middag i Oceanview Cafe på 14:e däck, längst akterut. En härlig bufferestaurang med mycket stora glasfönster och ett femtontal olika byffeavdelningar med världens olika kök. Jag valde köttbuffen och fick en stor blodig biff, tillredd av en kock från Jamaica. Det smakade otroligt bra. Efter middagen, gick jag runt i båten för att lära mig hitta och fann en mycket sober inredning, med mycket vackra sköna möbler.
Idag har vi varit iland hela dagen och vandrat runt i Venedig.
Jag var rädd att det skulle vara för turistiskt, men man behövde inte gå långt förrän man fann det genuina Venedig, med ett normalt vardagsliv. För att vara en så stor turistort, var priserna normala och ungefär som i Sverige.
Innan avgång hade vi vår Lifeboat drill på däck 4. På mina tidigare kryssningar, har man alltid varit tvungen att ta med och sätta på sig flytvästen samt bege sig till sin Masterstation. Men idag samlades vi efter larmet, på vår Assembly station i show restaurangen utan flytväst, vilket var mindre realistiskt.  Där fick vi se en mycket bra instruktionsfilm, vilket kanske gav mer för de flesta.
Just nu sitter vi på vår balkong, och ser solnedgången över Adriatiska havet och väntar på den sena middagen i den stora matsalen. Skall bli spännande att se vilka våra bordsgrannar blir.
Loggat

kapstans

Inloggad Inloggad

« Svara #13 skrivet: 31 Maj 2012 kl. 19:56 »

Bra att man tar säkerheten på allvar. Troligen är alla kryssningsrederier livrädda att göra Costa Concordia repris.
Vissa har det bra.... Cheesy
Loggat

Fredrik Ahlman
FEA

Antal inlägg: 3 298

« Svara #14 skrivet: 31 Maj 2012 kl. 19:58 »

Just nu sitter vi på vår balkong, och ser solnedgången över Adriatiska havet och väntar på den sena middagen i den stora matsalen.

Underbart Glad
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Bilder av FEA, Franz Airiman
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.

Sidor: [1] 2 3 ... 16   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: