Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 22 Maj 2013 kl. 09:13
----- Veckans bild -----

M/S Nippon i Suez-kanalen i mars 1967
© Foto: Olle Sundin

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Direktrapport från Celebrity Silhoutte
Sidor: 1 [2] 3 4 ... 16   Gå ned
  Skriv ut  

Direktrapport från Celebrity Silhoutte
Författare Meddelande
1980

Kön: Man
Antal inlägg: 4 228

Personliga erfarenheter och reseskildringar mm.

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #15 skrivet: 01 Juni 2012 kl. 07:33 »

Bra att man tar säkerheten på allvar. Troligen är alla kryssningsrederier livrädda att göra Costa Concordia repris.

Direktrapport 01.06.2012.
Vi har just nu förtöjt vid  Ravenas nybyggda kryssningskaj, som ligger vid inloppet till den gamla hamnen och ungefär  500 meter från stranden. Jag har tidigare legat här i två veckor med bulkbåten "Sanko Dahlia", så jag tänkte idag vara ombord och gympa, basta och bada i poolerna.
När det gäller livbåtsmönstringen, så borde det varit mycket bättre och mer realistiskt, om vi först hade samlats vid vår livbåt med flytvästen på och sedan fått se säkerhetsfilmen. I mina tidigare kryssningar på Suncruises, Costa och RCCL, har det alltid varit så, förutom säkerhetsfilmen. Här ombord vet jag fortfarande inte, vilken livbåt jag tillhör.
Igår kväll åt jag middag i den stora matsalen, vid mitt tilldelade bord nr. 128.  Fyra trevliga damer och en man från England och Scottland blir mina mina bordsgrannar resten utav resan, förutom min mamma. Så det finns troligen inga svenskar ombord, då man brukar placera dem vid samma bord. Maten och servicen var perfekt.
Nu blir det frukostbuffe.
Loggat

Sjöman, maskinare, äventyrare och älskare av kryssningar. Inget av mitt material har bloggats fram. Det jag skriver om, är egna erfarenheter från ett långt sjömansliv, egna reseskilldringar och mycket annat från min egen värld och tagit från mina minnen, min erfarenhet och alla brev jag skrivit till mamma o pappa under årens lopp.
FEA

Antal inlägg: 3 264

« Svara #16 skrivet: 01 Juni 2012 kl. 09:07 »

Placeras man alltid till bords efter nationalitet på alla kryssningsfartyg?

Så trist i så fall. Är inte det en del av äventyret att skaffa nya bekantskaper från övriga världen?

Då kan jag ju fortsätta med mina Östersjökryssningar Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Bilder av FEA, Franz Airiman
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
Christoffer

Antal inlägg: 254

« Svara #17 skrivet: 01 Juni 2012 kl. 09:45 »

Så trist i så fall. Är inte det en del av äventyret att skaffa nya bekantskaper från övriga världen?

Då kan jag ju fortsätta med mina Östersjökryssningar Med glimten i ögat (blinkande)

På mina kryssningar (alla med Royal Caribbean) har man haft bordssällskap från USA, England, Kanada, Egypten, Finland, Ryssland, Portugal...säkert fler, men dessa kommer man ihåg just nu.

Christoffer

Loggat

Mina kryssnings/rese och övriga bilder.
http://www.flickr.com/photos/christofferlofhjelm/sets/

Royal Caribbean Diamond Member.
1980

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #18 skrivet: 01 Juni 2012 kl. 15:32 »

Direkt från Silhoutte.
Jag kan inte svara på din fråga, då jag träffat väldigt få svenskar ombord på mina kryssningsfartyg. Men när det funnits svenskar ombord, så har dom alltid hamnat vid mitt bord. Origoxi kan säkert ge oss svaret.
Men jag håller med dig. Det  är ett av nöjena, att träffa människor från andra länder och här på Silhoette kan man verkligen göra det. Här finns passagerare från alla delar av världen, som tex. brassar, amerikaner, japaner, australiensare, kineser och alla slags europeer. Alla är artiga och trevliga. Besättningen består av 60 olika nationaliteter från bla. Guayana, Kenya, Ryssland, Jamaica, Indonesien, Lettland och Kina. Högsta befälet är greker.
Ikväll är det kaptens middag och dags att ta på sig kostymen.

« Senast ändrad: 01 Juni 2012 kl. 15:35 av 1980 » Loggat

Sjöman, maskinare, äventyrare och älskare av kryssningar. Inget av mitt material har bloggats fram. Det jag skriver om, är egna erfarenheter från ett långt sjömansliv, egna reseskilldringar och mycket annat från min egen värld och tagit från mina minnen, min erfarenhet och alla brev jag skrivit till mamma o pappa under årens lopp.
1980

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #19 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 08:16 »

Direkt från Silhoutte.
Ikväll är det kaptens middag och dags att ta på sig kostymen.

Direktrapport 02.06.2012 från Silhoutte.
Vi håller just nu på att backa in i den förhållandevis lilla hamnen Koper i Slovenien. Nytt land för mig. Vi är enda kryssningsfartyget här, men jag tycker jag ser Costa Classica långt borta i diset. En tanker, en gammal egyptisk styckegodsare och containerbåten Pacific Voyager ligger också inne.
Igår kväll var det Kaptens middag med allt det traditionella, som snyggt uppklädda människor, fotning tillsammans med kapten, högre befälet sittande i matsalens mitt och en fyra rätters middag med en härligt mör Tournedor. Efter middagen såg jag min bästa musik show på ett kryssningsfartyg, som avslutades med ett popuri av ABBA. Efter midnatt var det ganska lugnt ombord, men kapten syntes forfarande sittande i en av alla barerna. Allt är som vanligt på ett kryssningsfartyg.
Loggat

FEA

« Svara #20 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 11:17 »

Direktrapport 02.06.2012 från Silhoutte.
Vi håller just nu på att backa in i den förhållandevis lilla hamnen Koper i Slovenien.

Slovenien är ett mycket vackert land. Synd att ni inte har tid för lite längre utflykter, för det finns en hel del att se i omgivningarna av Koper.
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
Per73

Antal inlägg: 631

« Svara #21 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 12:19 »

Og her er ditt cruise i detaljer:

http://www.seascanner.com/reise.php?reise=37849

Ha en flott kryssning Leende (smiley)
Loggat

Completed cruises:

RCCL : Navigator Of The Seas, Juni 2009
MSC :  MSC Fantasia, September 2010
MSC :  MSC Fantasia, Yacht Club, August 2011
RCCL:  Brilliance Of The Seas, Januar 2012
MSC: MSC Divina, Yacht Club, Juni 2012
MSC: MSC Divina, Yacht Club, Mars 2013

Upcoming cruises:

MSC: Preziosa, Yacht Club, Septmber 2013

MSC Club Gold Member, RCCL Crown & Anchor Gold
kapstans

Antal inlägg: 6 065

« Svara #22 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 12:27 »

1980 Jag räknar med att du tar många bilder som du laddar upp när du kommer hem igen. speciellt på styckegodsare som jag vet ligger dig varmt om hjärtat. Nere i medelhavsområdet bör ju finnas många styckegodsare kvar i livet. Njut nu av solen och den ljumma levanten.
Loggat

Fredrik Ahlman
adamthesailor

Antal inlägg: 906

intresset bara ökar ökar ökar

bobban6303@gmail.com
E-post
« Svara #23 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 13:03 »

Riktigt avundsjuk på dig Leif...skulle gärna byta med dig Glad / Adam
Loggat

11/6-2011 Adventure Of The Seas
27/8-2011 M/S SCHLESWIG-HOLSTEIN
--------------------------------------------
Bokade Resor
30/6-2012 Vision Of The Seas
1980

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #24 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 17:51 »

1980 Jag räknar med att du tar många bilder som du laddar upp när du kommer hem igen. speciellt på styckegodsare som jag vet ligger dig varmt om hjärtat. Nere i medelhavsområdet bör ju finnas många styckegodsare kvar i livet. Njut nu av solen och den ljumma levanten.

Kapstans, 240 bilder hittills. Det är mest produkt tankers, bulkare och feeder container båtar. Men akterut, ligger en gammal egyptisk styckegodsare.
Loggat

1980

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #25 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 17:58 »

Slovenien är ett mycket vackert land. Synd att ni inte har tid för lite längre utflykter, för det finns en hel del att se i omgivningarna av Koper.

Ja, det är vackert här. Vi ligger 100 meter från gamla stan och stora Silhoutte syns över hela denna lilla stad.
Loggat

1980

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #26 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 18:01 »

Riktigt avundsjuk på dig Leif...skulle gärna byta med dig Glad / Adam

Adam, det är lätt att ordna.
Loggat

1980

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #27 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 18:04 »

Citat från: Per73 link=topic=24351.msg205333#msg205333 date=1338632360
Og her er ditt cruise i detaljer:
[url

Tack Per.
Loggat

1980

1980petersson@gmail.com
Hemsida E-post
« Svara #28 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 18:36 »

Direkt Koper.
Vi glider sakta ut från Koper. Det är helt tyst på vår balkong längst förut på åttonde våningen.
Celibrity Silhouette är en lugn båt med massor av sköna vackra sittgrupper runt hela fartyget. Det är som det bästa eleganta Hilton hotell. Inget för en hålligångare. Här kopplar man av i en skön fåtölj med en god öl i en av alla barerna ombord. Här finns ingen rutchbana, isbana, surfvågor, tävlingar, köer eller storbilds tv vid poolen. Men istället ett fartyg med bästa maten, bästa servicen och mängder med restauranger och barer utan trängsel.
« Senast ändrad: 02 Juni 2012 kl. 18:40 av 1980 » Loggat

FEA

« Svara #29 skrivet: 02 Juni 2012 kl. 18:44 »

Direkt Koper.
Vi glider sakta ut från Koper. Det är helt tyst på vår balkong längst förut på åttonde våningen.
Celibrity Silhouette är en lugn båt med massor av sköna vackra sittgrupper runt hela fartyget. Det är som det bästa eleganta Hilton hotell. Inget för en hålligångare. Här kopplar man av i en skön fåtölj med en god öl i en av alla barerna ombord. Här finns ingen rutchbana, isbana, surfvågor, tävlingar, köer eller storbilds tv vid poolen. Men istället ett fartyg med bästa maten, bästa servicen och mängder med restauranger och barer utan trängsel.

Sakta? Ni gör ju nästan 19 knop! Leende (smiley)  Så roligt att du trivs ombord... man känner sig nästan lockad av att vara med ombord.
Loggat

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 16   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: