Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 26 Maj 2013 kl. 05:51
----- Veckans bild -----

M/S Nippon i Suez-kanalen i mars 1967
© Foto: Olle Sundin

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Både Cinderella och BirkaParadise...
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Både Cinderella och BirkaParadise...
Författare Meddelande
Ulf Berlin

Antal inlägg: 201

E-post
« skrivet: 08 Maj 2012 kl. 21:18 »

...går ikväll ut till Sandhamn och vänder enl AIS.
Troligen uppdateringar av lotsbehörigheterna inför
deras kryssningar i sommar./Ulf
Loggat
FEA

Kön: Man
Antal inlägg: 3 273

« Svara #1 skrivet: 08 Maj 2012 kl. 21:42 »

... att man aldrig lyckas boka in sig på en kryssning när fartygen kör dessa ovanligare rutterna...!
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Bilder av FEA, Franz Airiman
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
Ulf Berlin

Antal inlägg: 201

E-post
« Svara #2 skrivet: 08 Maj 2012 kl. 22:23 »

...går ikväll ut till Sandhamn och vänder enl AIS.
Troligen uppdateringar av lotsbehörigheterna inför
deras kryssningar i sommar./Ulf
Och nu 22.20 ses dessutom BirkaParadise fortsätta ut över Östersjön på utsidan av skärgården!/Ulf
Loggat
iakttagaren

Antal inlägg: 666

« Svara #3 skrivet: 09 Maj 2012 kl. 08:02 »

Glad Men snälla ni! Cheesy Ingenting sådant görs av en slump. Ta kontakt med Birka och fråga så berättar de säkert om de har en ny resa inplanerad. Rullande ögon (ironi)
Loggat
kalle-sand

Antal inlägg: 3 312

« Svara #4 skrivet: 09 Maj 2012 kl. 11:01 »

Glad Men snälla ni! Cheesy Ingenting sådant görs av en slump. Ta kontakt med Birka och fråga så berättar de säkert om de har en ny resa inplanerad. Rullande ögon (ironi)

Det kan jag garrantera att bokningen inte har en ANING om. Så tror jag inte alls man har så mycket hjälp av. Enda gången bokningen brukar bli informerad, är om det påverka av eller ankomsttider. Annars brukar dom leva lyckligt ovetande om livet ombord.
Loggat
Clayton

Antal inlägg: 2 744

« Svara #5 skrivet: 09 Maj 2012 kl. 11:16 »

Och nu 22.20 ses dessutom BirkaParadise fortsätta ut över Östersjön på utsidan av skärgården!/Ulf

Är det inte en sån "skärgårdskryssning" då?
Loggat
MP

Antal inlägg: 1 702

Tidtabeller är poesi

« Svara #6 skrivet: 09 Maj 2012 kl. 11:32 »

... att man aldrig lyckas boka in sig på en kryssning när fartygen kör dessa ovanligare rutterna...!
Jag hade tur när jag var på en kryssning så gick man istället för den vanliga vägen  ut via Sandhamn och dessutom så gjorde ju Cinderella en u-sväng utanför farfars grundet och gick in igen för att köra ut via Furusund,det ska tilläggas att det här hände i slutet på maj så det var ljust ute,det var en riktigt trevlig tur men övriga pax märkte ju ingenting och när jag frågade i receptionen varför vi gick ut via Sandhamn så hade man där ingen aning om vad som pågick så han ringde bryggan som meddelade uppkörning,så informationen finns inte ens i besättningen utanför brygga och maskin om vilka leder man tar hälsarMP
Loggat

Bulben är underskattad..
iakttagaren

« Svara #7 skrivet: 09 Maj 2012 kl. 13:58 »

Glad Om du inte får vettigt svar från bokningen så ring antingen kontoret eller till Mariehamn. Idag duger det inte med att vara stroppig. Konkurrensen är stenhård och varje betalande apssagerare mer värd en biljettpriset. Cheesy
Loggat
FEA

« Svara #8 skrivet: 09 Maj 2012 kl. 20:03 »

det var en riktigt trevlig tur men övriga pax märkte ju ingenting och när jag frågade i receptionen varför vi gick ut via Sandhamn så hade man där ingen aning om vad som pågick så han ringde bryggan som meddelade uppkörning,så informationen finns inte ens i besättningen utanför brygga och maskin om vilka leder man tar hälsarMP

En bekant reste med Birka en gång, och när fartyget inte hade lämnat kajen efter tre timmar och hon gick och frågade i receptionen vad det berodde på, så hade de inte ens märkt att de inte rörde på sig...  Chockad
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
Emanuel Magnusson

Antal inlägg: 3 174

Silja Symphony, det bästa fartyget på Östersjön!

« Svara #9 skrivet: 09 Maj 2012 kl. 20:15 »

det var en riktigt trevlig tur men övriga pax märkte ju ingenting och när jag frågade i receptionen varför vi gick ut via Sandhamn så hade man där ingen aning om vad som pågick så han ringde bryggan som meddelade uppkörning,så informationen finns inte ens i besättningen utanför brygga och maskin om vilka leder man tar hälsarMP

Jo informationen finns på Landgången också Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Royal Caribbean Gold Member

Kommande Resa:
Galaxy eller Amorella 26/10-12
kvarten

Antal inlägg: 307

E-post
« Svara #10 skrivet: 09 Maj 2012 kl. 20:53 »

Det är ju så att de flesta paxen märker inget och bryr sig inte om vart fartyget går. Dom är nöjda med att äta, supa och dansa
MVH Hans-Erik
Loggat
FEA

« Svara #11 skrivet: 09 Maj 2012 kl. 21:34 »

En bekant reste med Birka en gång, och när fartyget inte hade lämnat kajen efter tre timmar och hon gick och frågade i receptionen vad det berodde på, så hade de inte ens märkt att de inte rörde på sig...  Chockad

Förtydligande: besättningen märkte alltså inte att de stod stilla, paxen märkte det.
Loggat

iakttagaren

« Svara #12 skrivet: 10 Maj 2012 kl. 09:40 »

Glad Ni får det att framstå som om befälhavaren huxflux bestämmer sig för vilke led han skall gå. Riktigt så enkelt är det inte. Det är planlagt på förhand. Men det kan ske med någon dags varsel så det kräver nog en del av den som vill åka med. Mitt råd är att kom överens med kontoret att de meddelar dig. Lite service har du som passagerare rätt att kräva. Rullande ögon (ironi)
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: