Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 22 Maj 2013 kl. 08:53
----- Veckans bild -----

M/S Nippon i Suez-kanalen i mars 1967
© Foto: Olle Sundin

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Kryssningssäsongen 2012 - I Göteborg
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Gå ned
  Skriv ut  

Kryssningssäsongen 2012 - I Göteborg
Författare Meddelande
FEA

Kön: Man
Antal inlägg: 3 264

« Svara #30 skrivet: 14 Maj 2012 kl. 00:46 »

Grymt snyggt, Christopher, riktigt läckra bilder Cheesy
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Bilder av FEA, Franz Airiman
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
Mats Östman

Antal inlägg: 377

E-post
« Svara #31 skrivet: 14 Maj 2012 kl. 01:14 »

Håller helt med FEA här. Mycket fina bilder som vanligt!
Loggat

http://matsdleastman.wordpress.com/ - bildblogg om lite allt möjligt, bland annat sjöfart.
Christopher

Antal inlägg: 1 055

Hemsida
« Svara #32 skrivet: 14 Maj 2012 kl. 23:52 »

I dag måndag den 14 maj var det åter dags för dubbelanlöp i Göteborg. En liten gästade Frihamnen medan den lite större fick lägga till i Arendal. Vi börjar med den lilla. ARION tog lots utanför Vinga redan 05:30 så det blev en tidig morgon. Kallt var det dessutom. Och blåsigt. SMHI varnade för vindbyar upp över 20 m/s, vilket säkert kan stämma. Vinden blåste rakt på där jag stod på Käringberget.

Japp, FEA, jag har fixat till årtalet...  Glad

ARION in Gothenburg by Christopherkr, on Flickr

Här syns TENAX och BOA HEIMDAL på sin väg ut för att assistera "den stora".

ARION in Gothenburg by Christopherkr, on Flickr

Här har vi henne, den stora... AIDA LUNA på besök direkt från syskonträffen i Hamburg.

AIDA LUNA in Gothenburg by Christopherkr, on Flickr

Grundkurs?

Nej då. AIDA LUNA föjde den södra farleden så fint så.

Dagen bjöd på allt annat än skönt väder för de tyska gästerna. Själv var jag rätt nöjd med att tillbringa dagen på kontor, skyddad från regn, blåst och annat sattyg. Men på kvällskanten styrde jag ut till Arendal för att fota avgången.  

Perfekt dagsform och lite flyt gjorde att jag kunde få några bilder på AIDA LUNA från vattensidan också...

BOA HEIMDAL var flytetyget som jag klev ombord på, en av de två bogserbåtarna som hjälpte till att dra ut AIDA LUNA från Arendal. BOA HEIMDAL kopplade i aktern.

Här har AIDA LUNA vänts 90 grader och är på väg ut i farleden.

AIDA LUNA and BOA HEIMDAL in Gothenburg by Christopherkr, on Flickr

Strax därefter fick bogserbåtarna order om att koppla loss och återvända hem till Arendal.

På onsdag kommer systern till AIDA LUNA, nämligen AIDA BLU

Om jag hinner ska jag försöka slänga ut ett litet filmklipp från bogseringen.

« Senast ändrad: 14 Maj 2012 kl. 23:55 av Christopher » Loggat

28 april 2013: Norwegian Breakaway

Sjöfartsbloggar´n - www.sjofartsbloggen.se | www.sjofartstidningen.se/bloggar/sjofartsbloggen | Gilla Sjöfartsbloggen på Facebook: http://www.facebook.com/pages/Sjofartsbloggen/351589294958687

"En journalist är någon som inte begriper någonting men skriver begripligt om vad som helst"    Frejlif Olsen
kapstans

Antal inlägg: 6 065

« Svara #33 skrivet: 15 Maj 2012 kl. 00:02 »

Du har funnit ett kanonläge på Kärringberget för att ta foton, funderade häromdagen om det kunde vara Saltholmsberget men så såg jag ju bagarens hus i Långedrag så då misstänkte man Kärringberget. Du har kanonfina bilder.
Loggat

Fredrik Ahlman
Christopher

Hemsida
« Svara #34 skrivet: 15 Maj 2012 kl. 07:39 »

Du har funnit ett kanonläge på Kärringberget för att ta foton, funderade häromdagen om det kunde vara Saltholmsberget men så såg jag ju bagarens hus i Långedrag så då misstänkte man Kärringberget. Du har kanonfina bilder.

Tack, kul att höra! Jag det är ett fantastiskt ställe.

Här kommer en liten film.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=tvA6dZLc8uc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=tvA6dZLc8uc</a>
Loggat

Sjöfartsbloggar´n - www.sjofartsbloggen.se | www.sjofartstidningen.se/bloggar/sjofartsbloggen | Gilla Sjöfartsbloggen på Facebook: http://www.facebook.com/pages/Sjofartsbloggen/351589294958687

"En journalist är någon som inte begriper någonting men skriver begripligt om vad som helst"    Frejlif Olsen
Christopher

Hemsida
« Svara #35 skrivet: 16 Maj 2012 kl. 23:17 »

Ingen som var ute i dag och fotade AIDA Blu? Själv hade jag inte riktigt tid, men hon kommer ju på måndag igen så...

Loggat

FEA

Antal inlägg: 3 264

« Svara #36 skrivet: 17 Maj 2012 kl. 10:40 »

Mycket fina bilder, åter igen. Jag gillar verkligen när det är lite "väder" i bilderna (inte sol, då Med glimten i ögat (blinkande) )

Japp, FEA, jag har fixat till årtalet...  Glad

Fantastiskt! Cheesy
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Bilder av FEA, Franz Airiman
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
Penny

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 2 065

Kryssningar är livet!

« Svara #37 skrivet: 17 Maj 2012 kl. 10:46 »

Fina bilder Christopher!
Loggat

Kommande resor

Viking Grace och Amorella

Silja Festival (Deluxe-hytt)

Pearl Seaways (Köpenhamn-Oslo)

Color Magic

Mina resor 2013

Amorella
Frans

Antal inlägg: 511

Hemsida
« Svara #38 skrivet: 17 Maj 2012 kl. 20:07 »

Caledonian Sky kanske egentligen inte tillhör kryssningssäsongen i Göteborg, men hon är ju en kryssningsbåt och har varit i Göteborg:

Mer bilder här:
http://allthatfloats.com
Loggat

Navigare tristesse est
KIM

Antal inlägg: 4 070

kim_viktor@live.se viktorkim@ymail.com
Hemsida E-post
« Svara #39 skrivet: 27 Maj 2012 kl. 09:51 »

MSC Opera var väl i Göteborg igår? Var det ¨någon som fick några bilder på henne? Leende (smiley)
Loggat

Mattsana

Antal inlägg: 2 713

Main pool - Explorer of the Seas

« Svara #40 skrivet: 28 Maj 2012 kl. 01:08 »

Trevligt med Vision of the Seas som övernattar inte så långt härifrån. Nån som lyckats få bilder på henne? Ska se ifall jag hinner ut imorgon om dom inte har tidig avgång. Har ju ingen cykel ännu. Det är ett stort problem för mig som vill ta mig ut dit. :/
Loggat

Past cruise(s):
July 18, 2009 - Vision of the Seas (Balticum)
May 15, 2010 - Vision of the Seas (Northern Europe)
October 16, 2011 - Navigator of the Seas (Eastern Mediterranean)
May 13, 2012 - Liberty of the Seas (Western Mediterranean)

Upcoming cruise(s):
October 13, 2013 - Navigator of the Seas (Eastern Mediterranean)
Christopher

Hemsida
« Svara #41 skrivet: 28 Maj 2012 kl. 08:46 »

Dessvärre har jag varit utomlands de sista dagarna så jag har inget.... Men i morgon är jag hemma så AIDA Blu ligger illa till... Hoppas strejken fortsätter i Oslo så att man kanske kan få se Costa Fortuna i gbg den 1 juni...

Loggat

Mattsana

Antal inlägg: 2 713

Main pool - Explorer of the Seas

« Svara #42 skrivet: 28 Maj 2012 kl. 13:06 »

Jag ser iaf att AidaBlu är på väg mot oslo så där verkar inga problem ligga. Men kan man ta reda på vilken tid Vision of the Seas avgår idag?

EDIT: Upptäckte AIDABLU   2012-05-29 18:00 på POrtgot.se där. På AISen är hon på G till Oslo. Men ser kanske ut att bli GBG iaf.
« Senast ändrad: 28 Maj 2012 kl. 13:09 av Mattsana » Loggat

Past cruise(s):
July 18, 2009 - Vision of the Seas (Balticum)
May 15, 2010 - Vision of the Seas (Northern Europe)
October 16, 2011 - Navigator of the Seas (Eastern Mediterranean)
May 13, 2012 - Liberty of the Seas (Western Mediterranean)

Upcoming cruise(s):
October 13, 2013 - Navigator of the Seas (Eastern Mediterranean)
Airspeed

Antal inlägg: 139

« Svara #43 skrivet: 31 Maj 2012 kl. 19:06 »

Dessvärre har jag varit utomlands de sista dagarna så jag har inget.... Men i morgon är jag hemma så AIDA Blu ligger illa till... Hoppas strejken fortsätter i Oslo så att man kanske kan få se Costa Fortuna i gbg den 1 juni...

Kanske, just nu ligger vi med costa fortuna i Stavanger och får inte åka. Skulle ha åkt kl 15 till Göteborg.
Men blir vi allt för sena här blir det väl direkt till Tyskland.
Loggat
Christopher

Hemsida
« Svara #44 skrivet: 01 Juni 2012 kl. 00:02 »

Kanske, just nu ligger vi med costa fortuna i Stavanger och får inte åka. Skulle ha åkt kl 15 till Göteborg.
Men blir vi allt för sena här blir det väl direkt till Tyskland.

Costa Fortuna är på väg till Göteborg med lots beställd 09:00 samt 17:45. På sena kvällen kommer Vision of the Seas igen, lots beställd kl 23:30.

Balmoral, Arcadia och Azura ska vara på g till Göteborg kommande dagar. Själv hoppas jag på fler anlöp från Costa, kanske COSTA NEOROMANTICA som ska till Oslo den 5 juni...

Har några ännu opublicerade bilder som jag ska ladda upp så småningom, måste jobba lite också...

Artikel på GP.se: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.961860-kryssningsfartyg-till-goteborg

Loggat

Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: