Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 25 Maj 2013 kl. 09:08
----- Veckans bild -----

M/S Nippon i Suez-kanalen i mars 1967
© Foto: Olle Sundin

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Till Polenfrån Nynäshamn?
Sidor: 1 [2]  Alla   Gå ned
  Skriv ut  

Till Polenfrån Nynäshamn?
Författare Meddelande
Henrik Johnson

Kön: Man
Antal inlägg: 3 267

« Svara #15 skrivet: 17 Maj 2012 kl. 10:05 »

På Polenfärjan är taxfree fortfarande verkligen taxfree

Eh, hur då menar du..? Inte gör de väl något anlöp utanför EU som medger skattefri försäljning?
Loggat

www.motor-vessel.com - a blog dedicated to people with passion for shipping, shipbuilding and engineering
Anneli

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 256

« Svara #16 skrivet: 17 Maj 2012 kl. 10:57 »

Att kalla det för taxfree var kanske fel ordval av mej, men faktum är att det är väldigt billigt ombord. Det gäller allt från kläder & parfym till tobak & alkohol, massage m.m!
Loggat
Robert Brink

Antal inlägg: 1 054

M/F Liburnija

E-post
« Svara #17 skrivet: 17 Maj 2012 kl. 12:21 »

Jag har åkt flera gånger med henne! Sista gången var sommaren 2010 från Gdansk, jag har även gjort "kryssningar" till Gdansk där man haft en natt ombord vid kaj i Gdansk och båten som hotell!

Gillar henne väldigt mycket! Hon är ett kvalitetsbygge helt klart! Maten i a lá carten var helt ok, nästan bra skulle jag vilja säga. Servicen under mina resor har varit snabbare än när Timo åkte...  Chockad

Det har varit väldigt olika publik ombord, ibland känns hon bara som en transportfärja, och någon resa vi åkte var det full fart på Polackerna med Disco i den aktra baren.

Visst är hon sliten på sina ställen, men jag ser det med charm! Hon är en gammal färja nu, Polferries har inte bästa ekonomin heller. Man byggde i alla fall om sittsalongen  högst upp och gjorde en trevlig bar där, dock med lite för mycket pastellfärger...

Den grekiska krogen var öppen när vi åkte henne sommaren 2010, menyn dock väldigt lik den andra krogen.

Sen är Gdansk och kusten trevligt med bra partyliv på sommaren! Glad

//R
Loggat
aries

Antal inlägg: 482

E-post
« Svara #18 skrivet: 17 Maj 2012 kl. 15:49 »

Den bästa sättet att få reda vilken av dem är bättre det är att segla med båda. Jag menar t.ex till Gdansk skulle man kunna segla med Scandinavia och till Nynäshamn med Baltivia.
Loggat
Oskari

Antal inlägg: 2 233

Bäst på Åbolinjen

« Svara #19 skrivet: 17 Maj 2012 kl. 15:56 »

Skybaren måste väl vara underbar? Man kan väl till och med gå ut till en "balkong" i fören från skybaren?
Loggat

Skaraborg stolthet heter Skövde IK!

Anneli

« Svara #20 skrivet: 18 Maj 2012 kl. 13:00 »

Nej, jag tror inte att det finns någon "balkong" utanför, i så fall har åtminstone jag missat den!
Önskar er alla en trevlig helg! Leende (smiley)
Loggat
Lars Ödlund

Antal inlägg: 1 459

« Svara #21 skrivet: 18 Maj 2012 kl. 14:23 »

Det finns men frågan är om den hålls öppen

http://www.faktaomfartyg.nu/scandinavia_1980_b_5.htm

Det är den som är däcket under soldäck.

Har bara varit med om att den öppnats vid väldigt speciella tillfällen i hamn o skärgårn på Gotlandstiden.
Loggat
Fabrikör Stava

Antal inlägg: 437

Väggen e' klar...

« Svara #22 skrivet: 18 Maj 2012 kl. 16:50 »

Det finns men frågan är om den hålls öppen

http://www.faktaomfartyg.nu/scandinavia_1980_b_5.htm

Det är den som är däcket under soldäck.

Har bara varit med om att den öppnats vid väldigt speciella tillfällen i hamn o skärgårn på Gotlandstiden.

Reste med henne i januari 2005, då var det öppet när solen hade gått upp.
Loggat
Anneli

« Svara #23 skrivet: 21 Maj 2012 kl. 14:26 »

Vad mysigt med balkongen, den har jag totalt missat trots att jag har rest med henne flera gånger! Nej, det berodde inte på för mycket vodka  Leende (smiley)
Loggat

Sidor: 1 [2]  Alla   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: