Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 22 Maj 2013 kl. 18:38
----- Veckans bild -----

M/S Nippon i Suez-kanalen i mars 1967
© Foto: Olle Sundin

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Stenafärja kolliderade med lastfartyg.
Sidor: 1 2 [3]  Alla   Gå ned
  Skriv ut  

Stenafärja kolliderade med lastfartyg.
Författare Meddelande
kapstans

Inloggad Inloggad

Antal inlägg: 6 071

« Svara #30 skrivet: 03 Juni 2012 kl. 19:05 »

Jag skulle helst inte ta del av tex Nord Koreas motsvarande statistik, något säger mig att den kanske ser lite annorlunda ut hmmm.....
Loggat

Fredrik Ahlman
sjusovare

Kön: Man
Antal inlägg: 956

Kasteelborg i Cleevland 2002

« Svara #31 skrivet: 03 Juni 2012 kl. 19:07 »

Malta Cement där var det väl Pitchen som var orsaken om det var tekniskt fel eller handhavandet vet jag ej. Alteland har jag ej hört orsaken till. Skulle dock vara intressant att höra vad som orsakade den grundkörningen för jag har funderat en del kring detta. Sjöfart måste få kosta pengar, annars är det ju lönlöst att trafikera. Marknaden är stora "boven". Överbyggnationen en annan...

Malta cement var rent tekniskt fel. det var inget handhavande fel alls. När de passerar S kalkgrund går pitchen till noll och hon tappade styrningen.
Träffade lotsen i fråga förra veckan. Han var fortfarande butter över det inträffade. Aldrig kul att köra på grund även om man inte kan göra nått åt saken.  Rullande ögon (ironi)

Samma sak var det med alteland då.... fast det var väl en blackis... enligt vad det sägs.

Ovanligt att det är tekniken som lägger av.

Som kuriosa kan sägas att kustbevakningen tydligen uppfört sig lite illa och behandlat lotsarna som brottsmisstänkta och utsatte dem för regelrätt förhör på platsen.
Lite onödigt kan tyckas.  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
sjusovare

Antal inlägg: 956

Kasteelborg i Cleevland 2002

« Svara #32 skrivet: 03 Juni 2012 kl. 19:11 »

Jag skulle helst inte ta del av tex Nord Koreas motsvarande statistik, något säger mig att den kanske ser lite annorlunda ut hmmm.....

Hahahaha........ Glad  Jag slår vad om att nord koreas statistik säger noll olyckor. Och att de är bäst i världen.
Skrivs någon nått annat så är det stenbrotten nästa.
Loggat
kapstans

Inloggad Inloggad

« Svara #33 skrivet: 03 Juni 2012 kl. 19:16 »

Tack för den uppdateringen. KBV bör ju uppträda professionellt oavsett vad som hänt. Lotsen är ju kompetensmässigt i regel mer kunnig än kustbevakningen. Dessutom skall myndigheter uppträda värdigt mot varandra. Givetvis skall KBV kunna utföra sitt jobb men man bör kunna utgå från att lotsen handlar professionellt också då de lotsar fartyg till kaj. Ovanligt med två tekniska fel efter varandra.
Loggat

Fredrik Ahlman
MP

Antal inlägg: 1 698

Tidtabeller är poesi

« Svara #34 skrivet: 03 Juni 2012 kl. 20:56 »

Efter bilden att dömma, norde "Union Moon" byta namn till Stena Metall.............................
HA HA HA det var skojigt skrivet...
Loggat

Bulben är underskattad..
kapstans

Inloggad Inloggad

« Svara #35 skrivet: 03 Juni 2012 kl. 21:41 »

Ja kanske inlösen....Enligt uppgift en mångmiljon reparation väntar.... så kanske Stena metall får nöja sig med större delen av backen haha
Loggat

Fredrik Ahlman

Sidor: 1 2 [3]  Alla   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: