Jag förstår mig inte riktigt på er. Om det inte lönar sig att köra en HSSC på Helsingfors Tallinn varför skulle det löna sig att köra en på Kapellskär-Mariehamn?

Om Viking slapp undan med andan i halsen från den spanska flugan för 60 miljoner, varför skulle man då bygga en för kanske 100 miljoner till en linje som inte bär sig?

Om Rosella går back, varför skulle man inte sälja henne bara man hittade en köpare?

Inte heller m.s. Tiger (var det så hon hette) gick någonsin igenom så varför fortsätta linjen?

Nu har man ju dessutom problem med lönsamheten på Cinderella och efter vad jag förstår har Åbo-båtarna haft verkligt dålig beläggning denna vinter och Gabriella direkt urusel. Svängrummet är begränsat så varför spekulera i nybyggen?

Viking har nog fullt upp nu och ledningen är tämligen desperat. Om inte annat tyder "slabaffären" på det. Nu just har man väl ändock fått andrum med högsäsong och kraftig nedgång på bunkerpriset. Men så skall ju 230 miljonersbygget Grace börja dra in pengar. 10 % avskrivning gör 23 miljoner och 4 % ränta på 80% av 200 miljoner gör 6,4 miljoner i ett rederi som under de tre första månaderna gick back 19 miljoner. Hmmm