Tråden förirrade sig ganska långt bort från ursprunget. Så skall riktiga trådar göra.

Men tillbaka till ursprunget. Vikings kvartal I kommer om någon timme. Då får vi se hur bra/illa det står till.

Men om man väljer att ha Isabella kvar så väljer man bort möjligheten till att utnyttja optionen och så gör man dessutom samma misstag som Birka då man bibehöll Princess och försökte köra in ett nytt fartyg samtidigt som man skulle öppna en ny rutt. Och man skall inte glömma att sätter man in Isabella på Hel-Tal så konkurrerar man inte bara med Baltic Princess med ett 20 år äldre fartyg utan man kannibaliserar på sin egen Sto trafik.

Nej Isabellas öde är nog fastslaget. Och man får knappast tillräckligt för henne för att våga sig på Optionen. Man skall ha ihop boråt 240 miljoner euro! Så åtminstone ett till av de gamla trotjänarna åker. Garbriella skulle jag tro för att få ut så mycket som möjligt och då sätts Cinderella in på H:fors i par med Mariella och Amorella får töska den krympande Ålandsmarknaden, där Cinderella med dagens volymer knappt täcker driftskostnaderna kan jag tänka mig.

Alla ni som så tvärskert uttalar er har ni dagligen kollat beläggningssiffrorna? Det är ingen rolig läsning när man jämför Viking med Tallink. Om hjärtat klappar rött alltså.