Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 26 Maj 2013 kl. 00:28
----- Veckans bild -----

M/S Nippon i Suez-kanalen i mars 1967
© Foto: Olle Sundin

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Sommarkryssning till Helsingfors med m/s Mariella 2011-06-27 Bilder!
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7   Gå ned
  Skriv ut  

Sommarkryssning till Helsingfors med m/s Mariella 2011-06-27 Bilder!
Författare Meddelande
FEA

Kön: Man
Antal inlägg: 3 273

« Svara #75 skrivet: 29 April 2012 kl. 17:35 »

Du hade tur med vädret och då blir det ju snygga bilder

Äsch, vädret är aldrig en ursäkt! Det går att fota även när det regnar Med glimten i ögat (blinkande)

... jag vet i och för sig inte om bilderna är bra, men det funkar att fota! Cheesy

... en bra fotograf!
Tack snälla Oskari! Glad
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Bilder av FEA, Franz Airiman
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
FEA

« Svara #76 skrivet: 29 April 2012 kl. 17:55 »

Som utlovat: jag gör pinan kort för er och presenterar äntligen den SISTA delen i mitt bildreportage!

Hyttkorridor i fören på fartyget.

Min hytt låg precis vid receptionen och jag hade nära till landgång och taxfreebutik, bland annat.

Hyttstädningen var under all kritik Med glimten i ögat (blinkande)

Näe, nu stänger jag dörren och vandrar akterut.

Receptionsområdet ligger som sagt några steg från min hytt.

En trappa upp ligger buffén.

Viking Buffet - helt okej käk.

I aktern på däck sex ligger en märklig hyttkorridor.

Varför i hela friden har man inte hytter här? Kolla vilken utsikt man kunde ha fått!

Bortkastad utsikt. Vem står i hyttkorridoren och njuter av havsvyer? (... förutom jag, då...)

Ut i solen nu!

m/s Värmdö.

m/s AIDAblu vid Stadsgården.

m/s Gemini vid Stadsgården.

m/s Grand Mistral, och i bakgrunden vid Skeppsbron m/y Sea Dream I.

Dags att kliva av. Givetvis ska alla av samtidigt (jag med)

Landgången!

Jag avslutar bildserien med ett foto på denna ärevördiga gamla dam, m/s Mariella, som jag tog vid ett tidigare tillfälle.

Tack för att du kikat på mitt bildreportage! Glad
Loggat

Här finns de flesta av mina bilder i högre upplösning: (Vill du ha ännu högre upplösning så kan du maila mig om originalformat så får vi se vad jag kan ordna)
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack. Please do not use my pictures without permission, thank you.
Konrad

Antal inlägg: 211

« Svara #77 skrivet: 29 April 2012 kl. 17:57 »

Tio poäng FEA - riktig trevliga bilder!
MVH/K
Loggat
FEA

« Svara #78 skrivet: 29 April 2012 kl. 18:34 »

Tio poäng FEA - riktig trevliga bilder!
MVH/K
Tack Konrad!
Loggat

Jonas Brännström

Antal inlägg: 43

cinderella_8936@hotmail.com
E-post
« Svara #79 skrivet: 29 April 2012 kl. 19:12 »

Ett jättefint repotage Franz, med urläckra bilder! En fråga, var det lugnt i din hytt trots att den låg så pass nära informationsaulan?

MVH Jonas
Loggat

Silja Line forever!
Tommi

Antal inlägg: 970

Små fartyg ger större upplevelser®

« Svara #80 skrivet: 29 April 2012 kl. 19:20 »

Nu blev till och med jag tvungen att logga in här!
Tackar för ett riktigt snyggt reportage FEA. Du är så duktig på detaljer, t.ex. det nästan perfekta perspektivet på bild #65:19, så symmetriskt!

Sen undrar jag fortfarande vad damen i bild #76:35 ska ha cykelhjälmen till?

/Tommi
Loggat

FEA

« Svara #81 skrivet: 29 April 2012 kl. 19:20 »

Ett jättefint repotage Franz, med urläckra bilder! En fråga, var det lugnt i din hytt trots att den låg så pass nära informationsaulan?

MVH Jonas
Tack Jonas!

Det var lugnt i hytten. Jag hörde mer från besättningen vägg i vägg (dock inget störande) än något från aulan. Det fanns dessutom en dörr man kunde stänga i hyttkorridoren vid behov. Den var kanske stängd under natten...
Loggat

FEA

« Svara #82 skrivet: 29 April 2012 kl. 19:28 »

Nu blev till och med jag tvungen att logga in här!
Tackar för ett riktigt snyggt reportage FEA. Du är så duktig på detaljer, t.ex. det nästan perfekta perspektivet på bild #65:19, så symmetriskt!

Sen undrar jag fortfarande vad damen i bild #76:35 ska ha cykelhjälmen till?

/Tommi
Tack Tommi!

LOL Cykelhjälmen hade jag faktiskt inte ens lagt märke till... vem är det som har sinne för detaljer sa du? Leende (smiley) Jag kollade mest på killen i blå tröja som omväxlande såg åt höger sedan vänster, hela tiden, som om han kollade på en tennismatch! Jag begrep inte vad det var han spanade på.

Ja, man kan verkligen undra vad hon ska med den till - har de kanske en velodrom ombord? Cheesy
« Senast ändrad: 29 April 2012 kl. 19:32 av FEA » Loggat

adamthesailor

Antal inlägg: 906

intresset bara ökar ökar ökar

bobban6303@gmail.com
E-post
« Svara #83 skrivet: 01 Maj 2012 kl. 12:21 »

Du bjuder på ögongodis som vanligt FEA...hur många resor blev det förra året ?
Adam
Loggat

11/6-2011 Adventure Of The Seas
27/8-2011 M/S SCHLESWIG-HOLSTEIN
--------------------------------------------
Bokade Resor
30/6-2012 Vision Of The Seas
FEA

« Svara #84 skrivet: 01 Maj 2012 kl. 21:28 »

Du bjuder på ögongodis som vanligt FEA...hur många resor blev det förra året ?
Adam
Tack Adam!

... jag törs inte se efter... det är ju nästan pinsamt många Generad
Loggat

Penny

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 2 065

Kryssningar är livet!

« Svara #85 skrivet: 05 Maj 2012 kl. 19:42 »

Ah, där kom det äntligen lite inredningsbilder!
Loggat

Kommande resor

Viking Grace och Amorella

Silja Festival (Deluxe-hytt)

Pearl Seaways (Köpenhamn-Oslo)

Color Magic

Mina resor 2013

Amorella
FEA

« Svara #86 skrivet: 05 Maj 2012 kl. 19:47 »

Ah, där kom det äntligen lite inredningsbilder!

Ja, till slut!

Jag brukar inte ta så många inredningsbilder, jag är mer en fartygs- och naturkille, men för din skull, Penny, ska jag i fortsättningen försöka få med lite fler bilder från inuti fartygen också Leende (smiley)
Loggat

Penny

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 2 065

Kryssningar är livet!

« Svara #87 skrivet: 05 Maj 2012 kl. 19:55 »

Ja, till slut!

Jag brukar inte ta så många inredningsbilder, jag är mer en fartygs- och naturkille, men för din skull, Penny, ska jag i fortsättningen försöka få med lite fler bilder från inuti fartygen också Leende (smiley)

Jag tackar och bockar för detta!  Leende (smiley) De blev väldigt fina . Ha en fortsatt trevlig helg!
Loggat

Kommande resor

Viking Grace och Amorella

Silja Festival (Deluxe-hytt)

Pearl Seaways (Köpenhamn-Oslo)

Color Magic

Mina resor 2013

Amorella
FEA

« Svara #88 skrivet: 05 Maj 2012 kl. 20:50 »

Jag tackar och bockar för detta!  Leende (smiley) De blev väldigt fina . Ha en fortsatt trevlig helg!
Tack för berömmet och ha en trevlig helg du med Cheesy
Loggat

Vanten

Antal inlägg: 145

« Svara #89 skrivet: 06 Maj 2012 kl. 09:20 »

Som vanligt jättefina bilder! Det är jag som är "Skepparn" men jag fick problem med profilen så jag fick ändra användarnamn till Vanten. Dock så har jag titta på alla dina bilder! Leende (smiley)
Loggat

Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: