Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 19 Juni 2013 kl. 23:32
----- Veckans bild -----

M/S MSC Federica i Singapore 21 december 2006
© Foto: Thomas Larsen

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Stena Vision
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Stena Vision
Författare Meddelande
Jens Vinderslev

Kön: Man
Antal inlägg: 1 184

Stena Danica i Göteborg. 31/3-2007

Hemsida E-post
« skrivet: 02 April 2011 kl. 12:12 »

Her kan du se billeder af Stena Vision, på denne polske hjemmeside. http://www.cruiseshipgdynia.com/promy
Der er også interiørbilleder, ligesom der også er billeder af Stena Baltica.

Hjemmesidens adresse er http://www.cruiseshipgdynia.com
Loggat

Fabrikör Stava

Antal inlägg: 455

Väggen e' klar...

« Svara #1 skrivet: 02 April 2011 kl. 23:29 »

En intressant länk med fina bilder Jens.

Loggat
Kenneth Adamsson

Antal inlägg: 205

Silja Symphony Stockholm

kennethadamsson@hotmail.com
E-post
« Svara #2 skrivet: 03 April 2011 kl. 18:12 »

Riktig lyckad ombyggnad!
Loggat

Qozmoz
Fuzzy
Galaxy
Stockholm 21/7
Dr Wolf

Antal inlägg: 1 648

Skandiaker i Sandefjord 20/10-11

« Svara #3 skrivet: 06 Juli 2012 kl. 18:23 »

Har en liten fråga till folket.
Har fått veta att jag ska vicka som motorman på Stena vision från 13 juli o tre veckor framåt o är lite nyfiken på henne. Har aldrig satt min fot ombord i henne varken före eller efter ombyggnaden så dels funderar jag på om hon är svår o lära sig hitta i, antar att från hytten till stället man ska jobba på (mitt fall maskin) lär man sig hyggligt snabbt men övriga båten så man förhoppningsvis kan vara lite behjälplig som vägvisare om de behövs eller när man blir skickat för att fixa/hämta nåt nånstans så man kan ta sig dit utan att gå vilse.

Nån som har erfarenhet av besättningsutrymmena ombord (mäss, hytter, gym m.m.)
Hur är de/ni (ni eftersom de kanske finns de som jobbar ombord här inne) som jobbar ombord, hur är stämningen ombord är de var o en håller sig för sig själv eller är folk mer öppna o umgås med varandra.

Nån som vet nåt om maten för besättningen är de ordentlig mat, halvfabrikat eller som de var på en av stenas färjor fisk i nån form nästan dagligen (är inte särskilt förtjust i fisk), att man kan få grötfrukost om man så önskar utgår jag ifrån.
Loggat

Robert Baden Powell, scoutings grundare ska ha sagt:
"Om världens ungdomar möts, och lär känna varandra, blir det fred. För man slåss inte med sina kamrater"
Anneli

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 260

« Svara #4 skrivet: 09 Juli 2012 kl. 16:34 »

Dr Wolf,
Grattis till jobbet! Synd att du inte har fått några svar om hur det är ombord på Vision, jag är nämnligen också nyfiken på henne! Hoppas dock att du själv delar med dej av dina erfarenheter när du kommit ombord, lycka till!
Loggat
Dr Wolf

Antal inlägg: 1 648

Skandiaker i Sandefjord 20/10-11

« Svara #5 skrivet: 09 Juli 2012 kl. 17:54 »

Ska försöka hinna med de. Får väl hoppas att jag har samma tur med kollegorna på Vision som jag haft inom övriga stena med enstaka undantak (en chief som jag inte gick ihop med riktigt men som tur var så var jag vaktmotorman vid tillfället o kom bra överens med "min" maskinist vilket ju är de viktigaste när man har den tjänsten)
Loggat

Robert Baden Powell, scoutings grundare ska ha sagt:
"Om världens ungdomar möts, och lär känna varandra, blir det fred. För man slåss inte med sina kamrater"

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: