Nyheter: Information om framtiden! 08 September 2010 kl. 01:50

Veckans bild visar M/S Splendour Of The Seas i Mykonos 18 augusti 2010.
© Foto George Koutsoukis.

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Stena Line standard?
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Stena Line standard?
Författare Meddelande
Dirren

Antal inlägg: 266

« skrivet: 26 Juli 2010 kl. 21:30 »

Rostiga pråmar och tre timmars ståplats för dyra pengar....
Tur för SL att de inte har någon konkurrens på linjen.
Fråga inte vad skutan heter, för det vet jag inte. // Dirren

Loggat
Swedelock

Antal inlägg: 98

« Svara #1 skrivet: 26 Juli 2010 kl. 21:35 »

Däcken på Viking Lines fartyg är inte mkt finare, typ bara Mariella och Cinderella som är hyfsade utedäck.
Även på Gabriellas balkonghytter ser det ut som på bilderna.. sk lyxhytter.:/
Loggat
m/s Magnusson

Kön: Man
Antal inlägg: 2 082

Ska man kryssa är det med TallinkSilja!

« Svara #2 skrivet: 26 Juli 2010 kl. 21:35 »

Angående rost är ju det något som bevisar om båten är fräsch eller inte. Det är färg som ramlat av bara.
Och ståplatser, ja det får man räkna med om man åker på sommaren. Så kan det vara lite överallt.

Vart åkte du? Månne GBG-FRE?
Loggat

Bild Dennis (C)

Havet är blått och dom bästa fartygen går under namnet Tallink Silja Line

Royal Caribbean Gold Member

Viking Line står på " åka listan "!
zoroaster

Antal inlägg: 99

E-post
« Svara #3 skrivet: 26 Juli 2010 kl. 22:22 »

Tycker det ser ut som paxen vid relingen ulkar och har tungt huve,måste va GBG -FRE    Z
Loggat
hjnship

Antal inlägg: 419

m/s Baltica 1994

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 26 Juli 2010 kl. 23:20 »

Fråga inte vad skutan heter, för det vet jag inte. // Dirren

Det är Stena Danica på bilderna. Tyvärr känns hon som ett enda stort väntrum nu för tiden.
Loggat

2010:
m/s Bohus 10/1, 18/7
m/s Color Viking 2/5
m/s Gotland 26/5
Stena Danica & Stena Jutlandica 20/6
Mariella & Silja Festival i augusti
Marcus

Antal inlägg: 968

Stena Jutlandica på ingående

E-post
« Svara #5 skrivet: 28 Juli 2010 kl. 01:17 »

Tycker nog allt att Danica är lite mer än ett stort väntrum.Hon är ju en skön gammal goding och har en riktigt fin resturang och mycket underhållning varje dag. Men alla fartyg har väl rost lite varstans.
I mitt tyckte så är Danica en fin gammal goding och även om hennes goldendays har seglat bort så tycker jag nog att hon har mycket kvar att hämta.   Cheesy

/Marcus
Loggat

vår. sommar och sol... det är vad vi har att vänta ..
Marina

Kön: Kvinna
Antal inlägg: 101

« Svara #6 skrivet: 28 Juli 2010 kl. 10:08 »

Jag tycker Danica ÄR Golden Days. Det blir mycket konstigt den dagen hon inte längre trafikerar Gbg-Frh.

hjnship; Vad var det som var bättre förr?
Bufferestaurangen i fören med fönster åt tre håll, och barloungen under är det i alla fall inget fel på.

Men det finns ett utrymme i aktern, som brukade vara cafeteria, som numera känns oplanerat, eller .... flexibelt .... om man ska vara snäll. Jag har aldrig sett köket vara öppet där.

Sedan fanns det en servering cirka där informationen och plusloungerna är nu, som faktiskt var rätt trevlig, med bra soffor.

Så, du har nog faktiskt rätt, det var bättre förr.
Loggat
hjnship

Antal inlägg: 419

m/s Baltica 1994

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 30 Juli 2010 kl. 12:08 »

Jag tycker Danica ÄR Golden Days. Det blir mycket konstigt den dagen hon inte längre trafikerar Gbg-Frh.

hjnship; Vad var det som var bättre förr?
Bufferestaurangen i fören med fönster åt tre håll, och barloungen under är det i alla fall inget fel på.

Men det finns ett utrymme i aktern, som brukade vara cafeteria, som numera känns oplanerat, eller .... flexibelt .... om man ska vara snäll. Jag har aldrig sett köket vara öppet där.

Sedan fanns det en servering cirka där informationen och plusloungerna är nu, som faktiskt var rätt trevlig, med bra soffor.

Så, du har nog faktiskt rätt, det var bättre förr.

Du kom på en del saker själv där...

Jag skrev lite om mina åsikter i denna tråd förra året:
http://www.landgangen.se/forumsmf10/index.php?topic=11331.0

Danica (& Jutlandica) tycker jag idag är lika intressanta som att spendera 3 timmar på en McDonaldsrestaurang -och hur kul är det?
Loggat

2010:
m/s Bohus 10/1, 18/7
m/s Color Viking 2/5
m/s Gotland 26/5
Stena Danica & Stena Jutlandica 20/6
Mariella & Silja Festival i augusti
Kent J

Antal inlägg: 79

kentrj@hotmail.com
« Svara #8 skrivet: 30 Juli 2010 kl. 13:29 »

Der plejer da at være sådanna skridsikre måtter på de dele af udedækket, eller mindes jeg forkert? Der plejer ikke at være på agterdækket, eller på dæk 8. Men på dæk 7. Men ja det skifter jo hvordan det ser ud. Det er også svært at vedligeholde et skib der sejler konstant, i sær med maling.
Loggat

--
I kan stave til Gabriella, Europa, Baltic Queen, men i kan gud hjælpe mig ikke stave til Jutlandica.
Mattsana

Antal inlägg: 951

Main pool - Explorer of the Seas

« Svara #9 skrivet: 30 Juli 2010 kl. 20:24 »

Stena Danica har förändrats mycket med åren. Den var mycket bättre förr och kan nästan hålla med om att Danica har blivit mer av ett väntrum man får stå på. Maten inte alls bra. Börjar bli lite likadant på samtliga GOT-FRE linjen.

Live musik och riktigt hålligång var det alltid förr på Danica, proppat med livat folk, tax-free som lockade gäster så man inte ens ville shoppa ombord pga av köerna. Where does the times go?

Imon blir det Fredrikshavn igen för första gången iår fast med Scandinavica. Blir min goodbye-lite cruise med den damen som jag inte rest med på 10 år! Skulle velat ta den till Tyskland som den är menad för men kunde inte bli så.
Loggat

Ingemar

Antal inlägg: 819

Fartygsintresserad Museispårvagnsförare

E-post
« Svara #10 skrivet: 30 Juli 2010 kl. 21:25 »

Stena Danica har förändrats mycket med åren. Den var mycket bättre förr och kan nästan hålla med om att Danica har blivit mer av ett väntrum man får stå på. Maten inte alls bra. Börjar bli lite likadant på samtliga GOT-FRE linjen.

Live musik och riktigt hålligång var det alltid förr på Danica, proppat med livat folk, tax-free som lockade gäster så man inte ens ville shoppa ombord pga av köerna. Where does the times go?

Imon blir det Fredrikshavn igen för första gången iår fast med Scandinavica. Blir min goodbye-lite cruise med den damen som jag inte rest med på 10 år! Skulle velat ta den till Tyskland som den är menad för men kunde inte bli så.

Hej!

Scandinavica har du ju hela vägen fram till i januari på dig för!
Jag reser i början av januari med henne.

Hälsar

Ingemar
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: