Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 24 April 2014 kl. 19:10
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

● Veckans bild ●

M/S Argo i Göteborg 1982
© Foto: Henrik Johansson

Landgång (TV-serien)
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Landgång (TV-serien)
Författare Meddelande
Ferrytale

Antal inlägg: 351

Hi there, how are you?

« skrivet: 17 Maj 2010 kl. 23:19 »

Blev lite förvånad när jag inte hittade här på landgången något om tv programmet landgång som sänds på SVT.
Inte ens en notis här, lite märkligt.

Hur som helst så är det en bra serie även om betoningen är på matlagningen men detta varvas med lite annat.

Serien är i sex delar och man har kommit till avsnitt 4.
Är det fler som följer serien?
http://svt.se/2.127531/landgang?lid=puff_1869791&lpos=lasMer

/Ferrytale
Loggat
Dennis

Antal inlägg: 2 694

dennisw333@hotmail.com
Hemsida E-post
« Svara #1 skrivet: 17 Maj 2010 kl. 23:30 »

Absolut följer man serien, som jag verkligen gillar Leende (smiley)
Loggat

FINNLINES - Det karaokefria alternativet!
NAUCLER

Antal inlägg: 5 052

In my spare time I am hunting Russian ghost ships

« Svara #2 skrivet: 17 Maj 2010 kl. 23:31 »

Jorå - jag tror de flesta i alla fall sett en skymt av det "nya" tv-fartyget TOCCATA.  De flesta av oss med anknytning till sjön är ju redan bra på att laga mat av förklarliga skäl, så vi behöver inte se ännu en gång hur man rullar köttbullar och gör utmärkt potatismos för 50-11 gången - vi måste med stigande ålder tänka på formen också (tyvärr). Tunga Tunga
Loggat

Member of the World Enthusiasts'  Nuclear-powered Ship visitors' and sailors' Club:
Touching and walking the steel and of:
1989 "Lenin" -world's first atomic ship
1989 SSV-33 "Ural" - 1990: Anti-aircraftcarrier cruiser "Andropov"/"Pjotr Pervyj" - 1991:"Oktjabrskaja Revoljutsija"/"Jamal" - 1992: 49 900 tonne atomic submarine Akula/Typhoon - 2009:"Ural"/"50 let Pobedy"
Havsgurkan

Antal inlägg: 446

Ni-vet-Inte-Vem@Sverige.nu
E-post
« Svara #3 skrivet: 18 Maj 2010 kl. 00:31 »

Jag följer serien då jag tycker att Anne Lundberg är tämligen intressant för att vara Tv-profil, och sedan skadar det absolut inte att de enligt mig är bättre på att spegla verkligheten ombord och att fotograferna är duktiga på att hitta fina bildvinkar.
Loggat
NAUCLER

Antal inlägg: 5 052

In my spare time I am hunting Russian ghost ships

« Svara #4 skrivet: 18 Maj 2010 kl. 16:58 »

Och så är det stämningen en speciell sådan på ett sådant fartyg. Kanske så långt ifrån den film där Kjell Bergqvist spelade en synnerligen otrevlig kökschef på ett fartyg för några år sedan. Det finns ju, av min egen erfarenhet, otäcka chefer av gamla stammen i köksleden - men det blir väl bättre med åren - kan man hoppas. Kocken German är ju en trevlig prick, med den goda kombinationen av god yrkesdisciplin och glimten i ögat. ANne Lundberg likaså är ju en av svensk tv-kulturs trevligaste programledare man överhuvudtaget sett! All heder till SVT som tar upp livet ombord i dessa sammanhang. Mat till sjöss är något alldeles säreget speciellt!!  Chockad Tunga Kyss
Loggat

Member of the World Enthusiasts'  Nuclear-powered Ship visitors' and sailors' Club:
Touching and walking the steel and of:
1989 "Lenin" -world's first atomic ship
1989 SSV-33 "Ural" - 1990: Anti-aircraftcarrier cruiser "Andropov"/"Pjotr Pervyj" - 1991:"Oktjabrskaja Revoljutsija"/"Jamal" - 1992: 49 900 tonne atomic submarine Akula/Typhoon - 2009:"Ural"/"50 let Pobedy"
Tumlaren

Antal inlägg: 797

E-post
« Svara #5 skrivet: 28 Maj 2010 kl. 17:09 »

Jaha då är det enda tv-programmet slut som ialla fall jag tycker är klart sevärt, hoppas att det kommer nåt liknande
program men dom tycks bara vilja en massa dokusåpor och dyligt,gärna fler program med Ann Lundberg,detta var
tydligen det sista Landgång tror inte det ska spelas in fler avsnitt.

mvh L. Strand  Leende (smiley)  Cool
Loggat
Stefan S

Antal inlägg: 9 455

E-post
« Svara #6 skrivet: 28 Maj 2010 kl. 18:49 »

Mycket bra serie, god mat och bra skildring av livet ombord. Även programmen från Argentina var bra, men det kan ju knappast bli nått annat resultat med två sådana personer i programmet som Anne och German.

Det är just sådana här program som visar hur överlägset SVT är jämfört med TV4......
Loggat

"Is this the right room for an argument?"

Medlem av "Philippine SHIP Spotters Society "
Tumlaren

Antal inlägg: 797

E-post
« Svara #7 skrivet: 28 Maj 2010 kl. 20:12 »

Tack Stefan S för alla fina bilder du har förgyllt denna landgång med samt att även du gillar SVT s program framför
TV-4as dravel,jag gillar trav så jag måste stå ut med 4an,vad hittar du alla dina foton? Såg att du hade ett foto av en
av mina första båtar M/S Donia var i henne 65 har du nåt från OT Rederiets M/T Thule har själv sökt på FOF men inte
funnit något om henne var där i 2 omgångar sammanlagt 1.5 år tills hon blev upplagd i O-hamn 70 eller 71.

mvh L.Strand  Leende (smiley)  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat
Ferrytale

Antal inlägg: 351

Hi there, how are you?

« Svara #8 skrivet: 30 Maj 2010 kl. 11:38 »

Det borde ju finnas andra yrkesgrupper än just kockar som svt kunde bevaka till sjöss?
Tänker på serien om Hurtigruten, något liknande kunde väl svt få till fast då inte på östersjön men följa svenskar som seglar på de sju haven?

/Ferrytale
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: