Vi kör på, jag måste snart bli klar med rundturen på Oasis så jag kan komma till själva resan. Men hon är stor och då blir även rapporten det...
När vi snackar om stor, jag köpte modellen av Oasis ombord. Den är riktigt stor se bilder här:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370311811775&ssPageName=ADME:B:SS:GB:1123Barnen har haft med den till skolan och visat.
Rising tide bar har en cool fontän under sig. Det ser ut som vattnet rinner ner men det sprutar igentligen upp:

Viking crown lounge har alltid varit RCI´s signum:

Utsikten är fin därifrån...

Brevid den ligger sviternas egen lounge. Dit fick jag inte gå denna gången...

Skylten till loft sviterna. Om ni skall boka en sådan se till att ta en som har balkong åt havet:

Under dem ligger Windjammer och Izumi. Vi åt 2 kvällar på Izumi och den var riktigt bra.

windjammer däremot var inte lätt att äta i.. Det var alltid fullt med folk. Jag tror det är vanan att alltid gå till Lido restaurangen på alla fartyg som gör det. Hur som helst är windjammer alldeles för liten för Oasis En av dom få platser som inte fungerar med full pax.
På promenaden ligger en egen cupcake store. Den och donut affären var riktigt farliga för oss...

Spelhallen hade det senaste och tonårsklubben hade kanon lokaler.

En bra detalj är att hissarna lyser rött när din hiss kommer detta gör det lätt att följa. Hissar var aldrig ett problem ombord.

Ni som följde mitt repotage från NCL Pearl förra året vet att jag alltid måste ha med trappkonst...

Här näst följer själva resan. Det skall dock sägas att hela familjen redan hade varit på dessa stop många gånger tidigare. Vi åkte inte på kryssen för resan utan för Oasis...
Andy Cruiser