Nyheter: Vid störningar följ oss på twitter.com/landgangen 08 September 2010 kl. 02:02

Veckans bild visar M/S Splendour Of The Seas i Mykonos 18 augusti 2010.
© Foto George Koutsoukis.

Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem. *

Foton s/s Libra ex Torsa
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  

Foton s/s Libra ex Torsa
Författare Meddelande
brs

Antal inlägg: 44

« skrivet: 10 November 2009 kl. 13:33 »

Finns det någon som vet vart man kan hitta ett foto av Irisbolagets s/s Libra  ex transmarins s/s Torsa. Byggd 1934 Va??
Det enda jag sett är det på kommandobryggan. Var ombord i henne vintern 1962-63.

Hälsningar
BRS
Loggat
Dykhörnan

Kön: Man
Antal inlägg: 89

Hemsida E-post
« Svara #1 skrivet: 10 November 2009 kl. 21:14 »

Känns den här igen

Göran /
Loggat
brs

« Svara #2 skrivet: 11 November 2009 kl. 09:47 »

Det var som ...... . Där är hon ju i all sin prakt. Det var ett slitet men MYCKET trivsamt fartyg att segla i. Tusen tack.
Loggat
Crosma

Antal inlägg: 4

« Svara #3 skrivet: 03 Februari 2010 kl. 00:09 »

Hej BRS

Låter som du har träffat min far kanske, eftersom S/S Libra var hans favoritfartyg och han var befälhavare ombord
mellan 1960 - 1966 (då hon såldes till Italien)
Jag ver själv under många resor med pappersmassa till England, oftast på somrarna men det hände att jag var med
upp ibland nrrlandshamnarna och lastade pappermassa.
- Jag håller med om att det var ett mycket trevligt fartyg och jag har mycket goda och roliga minnen från den tiden
tyvärr så var inte min pappa (Karl-Arne Strömsteen) någon Sven Nykvist, så några bilder från Libra har inte jag heller.
Kanske kan jag scanna eller kopiera ett fotografi som är taget i Kiel-kanalen och sätta in på Landgången!

mvh
Gösta Strömsteen
gosta.stromsteen@hotmail.com

Loggat
brs

« Svara #4 skrivet: 03 Februari 2010 kl. 11:15 »

Hej Gösta

Skulle bli mycket tacksam om du vill göra detta. Förutom bilden från "Dykhörnan" har jag endast ett mycket dåligt foto av henne från Ångermanälven.

mvh
brs
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: