Landgången - Sjöfartsforum

M/S Kung Ring sedd från Essingebron, 14 februari 2017. © Foto: Kim Viktor

Cruise med Anthem of the seas 27.nov til 9. desember

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cruise med Anthem of the seas 27.nov til 9. desember
« skrivet: 14 december 2016, 20:37 »
På morgenen fredag 25. november gikk ferden mot Oslo lufthavn Gardermoen og SAS flight SK907 som skulle ta meg til New York :) Jeg hadde sete 2A som betyr business class som jeg hadde fått oppgradert til 2 dager tidligere :) Vi dro på tid og landet ca 20 min før rute på EWR, Newark, NJ.
Etter en rask immigration, tok bare 15 min(utrolig fort) så var det å hente koffertene som lå klare på båndet, for så gå videre mot taxi og sette kursen inn mot Manhatten, NY og hotellet.
Etter det var det å gå litt rundt å bli kjent før det ble en tidlig kveld og klar for neste dag.
Lørdagen gikk til å være turist i New York, hvor vi besøkte Top of the rock(Rockefeller center) og Freedom Tower

Queen Mary 2 til kai ved Brooklyn, reisefølget ankom New York med hun :)

Så søndag, dagen har endelig kommet og vi skal gå ombord på Anthem of the seas som lå trygt fortøyd ute i Bayonne, Cape Liberty, New Jersey.
Vi bestilte bil fra hotellet og ut til havnen, en effektiv og behagelig måte å komme seg ut til havna på.
Når vi nærmet oss kaien var det litt kø, var tross alt 4500 mennesker som skulle sjekke inn. Når vi omsider kom frem så gikk det på kaia rimelig kjapt, bagasjen ble tatt hånd om med en gang og vi gikk til terminalen og svarte på noen spørsmålet, sveipet kredittkort og tok bildet før vi fikk gå ombord. Når vi gikk ombord så gikk vi opp på dekk 6 hvor vi hadde lugarer på styrbord siden. Når jeg kom inn på lugaren så lå seapasset der og alle mulige koder for å komme på nett :)

14:30 var det klart for musterdrill, det var gjort iløpet av 10-15 min etter det så gikk vi opp i North Star bar for avgangs drink. kapteinen annonserte at vi skulle gå klokken 15:00, men vi gikk 15:40 ca og 20 min senere seilte vi under Verrazano Narrow Bridge, skipet har en klaring på 5m, altså god plass.

Avgang

Manhatten skyline

Verrazano Narrow bridge er passert og vi har Atlanteren foran oss og neste stopp er San Juan ned dit var det gode ca 1300mn og vi trengte en gjennomsnitt fart på 20 knop for å ankomme San Juan på tid.

Innredningsilder og flere bilder kan dere se her
https://www.flickr.com/photos/57316236@N08/albums/72157673887517193

Mvh. Christoffer Andersen.
Follow my photostream on flickr

SV: Cruise med Anthem of the seas 27.nov til 9. desember
« Svar #1 skrivet: 14 december 2016, 20:47 »
Trevligt Christoffer med många vackra bilder! :)
Forumregler| Något som behöver modereras? Tryck på Rapportera detta inlägg och ge en bra motivering. | Frågor om modereringen? Skicka ett PM eller ett email.

Mattsana

• 3 713
« Svar #2 skrivet: 14 december 2016, 20:49 »
Otroligt snyggt. Vilka bilder. Man blir ju inte lite ressugen nu alltså!
Past:
Vision of the Seas - Short break
Vision of the Seas - Northern Europe
Navigator of the Seas - Eastern Mediterranean x2
Liberty of the Seas - Western Mediterranean
Independence of the Seas - Transatlantic
Adventure of the Seas - Southern Caribbean
Celebrity Summit - Soutern Caribbean

Penny

• 2 447
  • Kryssningar är livet!
« Svar #3 skrivet: 15 december 2016, 18:46 »
Tack för dina bilder!  Roligt att få se bilder från Royals nya fartygsklass.
Kommande

Celebrity Eclipse

Grattis Silja Line på 60-årsdagen!

« Svar #4 skrivet: 21 december 2016, 20:24 »
Takk for det :)

Her er noen bilder fra North star

« Svar #5 skrivet: 27 december 2016, 09:15 »
Låckret att vara så högt upp i luften. En fråga ingår northstar eller behöver man betala extra för en tur? /TT
Gjorda 2017:
Silja symphony
Kommande 2017 :
Baltic Queen
Galaxy
Jewel of the seas i medelhavet
Freedom of the seas i karibien

« Svar #6 skrivet: 11 januari 2017, 20:48 »
Låckret att vara så högt upp i luften. En fråga ingår northstar eller behöver man betala extra för en tur? /TT

Den er inkludert i prisen, men man bør booke tid :)