Landgången - Sjöfartsforum

M/S Kung Ring sedd från Essingebron, 14 februari 2017. © Foto: Kim Viktor

Princess Anastasia ommålad

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Princess Anastasia ommålad
« skrivet: 18 mars 2017, 23:24 »
Nu sätter Moby Line verkligen prägel på Princess Anastasia.
Under dockningen i Tallinn har hon fått hela sidan målad i Moby-tema.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212435942879499&set=gm.647857692073961&type=3&theater

Vad tycker ni om detta?
S/Y Biscaya - drottningen av Östersjöns alla fartyg

Kevpa92

• Båtis. (Kevpa)
  • 150
  • Tjenare! Jag är 14 år och älskar båtar i allmänhet
SV: Princess Anastasia ommålad
« Svar #1 skrivet: 18 mars 2017, 23:51 »
oj. Det tog sin tid för den bilden att sprida sig ända hit :O Jag själv har redan sett den för cirka 2 veckor sedan ;)
Kommande kryssningar:
1. silja symphony 2017/04/08
2. Birka stockholm 2017--/--
3. Baltic queen 2017--/--

Länk till min fartygs kanal: https://www.youtube.com/channel/UC5epxX9wb4mT0hbEavsHvvQ?&ab_channel=Kevpa
Prenumerera så missar ni inget nytt ;)

« Svar #2 skrivet: 19 mars 2017, 00:05 »
oj. Det tog sin tid för den bilden att sprida sig ända hit :O Jag själv har redan sett den för cirka 2 veckor sedan ;)

Den kom ut först på facebook idag.

Har du några foton på henne?
S/Y Biscaya - drottningen av Östersjöns alla fartyg

« Svar #3 skrivet: 19 mars 2017, 00:18 »
Inloggning krävs........./Ulf

FEA

• 5 727
« Svar #4 skrivet: 19 mars 2017, 06:19 »
Jag ser inte heller någon bild eftersom de kräver inloggning.

Vänligen länka inte till bilder och annat som kräver inloggning!
Mina bilder hos pb & mina bilder hos flickr
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack

« Svar #5 skrivet: 19 mars 2017, 07:27 »
ser inte ens bilden med inloggning den står bara att den ej är tillgänglig just nu /TT
Gjorda 2017:
Silja symphony
Kommande 2017 :
Baltic Queen
Galaxy
Jewel of the seas i medelhavet
Freedom of the seas i karibien

Mpba

• 694
  • Birdie nam nam
    • http://www.faktaomfartyg.se
« Svar #6 skrivet: 19 mars 2017, 09:03 »

Så ser bilden ut

MP

• 2 706
« Svar #7 skrivet: 19 mars 2017, 10:04 »
Inga seriefigurer iallafall och det är ju positivt.Är det en herre i frack som tar ton föröver?

« Svar #8 skrivet: 19 mars 2017, 10:42 »
skall bli intressant att se om Moby lyckas med denna trafik eller om den tar avslutas efter ett år eller två.
Verkar vara svåt att få trafiekn till Ryssland att fungera. Är det dbara problem med myndigheter eller finns det flera problem med att få lönsamhet i denna trafik?/TT
Gjorda 2017:
Silja symphony
Kommande 2017 :
Baltic Queen
Galaxy
Jewel of the seas i medelhavet
Freedom of the seas i karibien

båtas

• 1 063
« Svar #9 skrivet: 19 mars 2017, 11:16 »
Det är ju uppenbarligen reklam för Italien. Undrar om Ryssland finns på andra sidan?

« Svar #10 skrivet: 19 mars 2017, 15:55 »
När Moby SPL Ltd. planerar att sätta SPL PRINCESS ANASTASIA i trafik i april 2017 ska hon återkomma med det nya konceptet ”Italian vacations on Baltic Sea”. Det är nog det konceptet som de verkar vilja sätta på fartyget även på utsidan.

På insidan får vi väl gissa att det blir italiensk mat och smörsångare.

FEA

• 5 727
« Svar #11 skrivet: 19 mars 2017, 16:03 »
Säljer Silja sitt koncept Tavolata till Moby tro? ;)

« Svar #12 skrivet: 19 mars 2017, 17:03 »
skall bli intressant att se om Moby lyckas med denna trafik eller om den tar avslutas efter ett år eller två.
Verkar vara svåt att få trafiekn till Ryssland att fungera. Är det dbara problem med myndigheter eller finns det flera problem med att få lönsamhet i denna trafik?/TT

Problemet är att dom har så låg andel från övriga marknader som kommer med friskt "väst" kapital, vad gäller passagerarsidan. Men har ännu svårare att se att man skulle klara det här med bara 1 fartyg. Konceptidén är inte alls dum, bara man får Ryska myndigheter med sig - men det måste också passa tidtabellsmässigt.

Mpba

• 694
  • Birdie nam nam
    • http://www.faktaomfartyg.se
« Svar #13 skrivet: 19 mars 2017, 17:06 »
När Moby SPL Ltd. planerar att sätta SPL PRINCESS ANASTASIA i trafik i april 2017 ska hon återkomma med det nya konceptet ”Italian vacations on Baltic Sea”. Det är nog det konceptet som de verkar vilja sätta på fartyget även på utsidan.

På insidan får vi väl gissa att det blir italiensk mat och smörsångare.
Du har alltså inte noterat att SPL är bortaget i hennes namn, numer heter hon "bara" Princess Anastasia ;)

Stefan S

• 10 722
« Svar #14 skrivet: 19 mars 2017, 17:30 »
Moby borde väl vara vana att handskas med olika "organisationer" som kan försvåra affärsverksamhet....... 8)
"Is this the right room for an argument?"

Marre

• 842
« Svar #15 skrivet: 19 mars 2017, 17:38 »
På Moby lines hemsida finns en illustration på hur Moby Dada, ex Princess Maria, ska se ut i traditionella seriefigurer.
/ Marre

Obetydlig

• lautus fenestra
  • 143
  • För dum för att inte säga vad man tycker.
« Svar #16 skrivet: 20 mars 2017, 12:23 »

Från mobylines hemsida.. för den som inte orkar själv
Livet är för kort för att inte få ha en åsikt.

Trossen

• 1 136
« Svar #17 skrivet: 20 mars 2017, 21:59 »
Men alltså ärligt talat - vad är detta för upplägg! Helsingfors-Tallinn-Stockholm-Petersburg. Är det tyskar som skall kryssa, italienare, ryssar eller vad? Har i vart fall sett nada marknadsföring av detta i Sverige!

Har man något slags lokalt Mobykontor i Petersburg som sköter detta eller styrs det från Tyskland, Italien?

Italienskt ombordkoncept i Östersjön - vilken jäkla idé! Skall man sitta och beundra den vackra svenska skärgården i någon slags italiensk låtsatsmiljö ombord? Rysk serveringspersonal utklädda till italienare eller  ::)

Tror detta blir årets färjeflopp 2017! Gotlandsbåten får lämna över statyetten till Moby.

Risberg

• 1 452
« Svar #18 skrivet: 21 mars 2017, 10:04 »
Men alltså ärligt talat - vad är detta för upplägg! Helsingfors-Tallinn-Stockholm-Petersburg. Är det tyskar som skall kryssa, italienare, ryssar eller vad? Har i vart fall sett nada marknadsföring av detta i Sverige!

Har man något slags lokalt Mobykontor i Petersburg som sköter detta eller styrs det från Tyskland, Italien?

Italienskt ombordkoncept i Östersjön - vilken jäkla idé! Skall man sitta och beundra den vackra svenska skärgården i någon slags italiensk låtsatsmiljö ombord? Rysk serveringspersonal utklädda till italienare eller  ::)

Tror detta blir årets färjeflopp 2017! Gotlandsbåten får lämna över statyetten till Moby.
Från deras hemsida:
A la carte restaurant
Self-service restaurant
Pizzeria
Show Lounge/Piano Bar
Coffee shop/snack bar
Lido bar
Ice-cream shop
Swimming pool
Large screen tv
Shopping center
Sundeck
Children Area
Game area/Videogames
Oceangående passagerarfartyg
STEFAN BATORY, QUEEN ELIZABETH 2, ANTONINA NEZHDANOVA, XIN JIANG ZHEN, NORWAY, SILVER SHADOW, QUEEN MARY 2, CELEBRITY MILLENIUM, COSTA FAVOLOSA
Fraktfartyg
MAERSK COLOMBO, CCNI ANGOL, MONTEBELLO, GREY FOX, CMA CGM LA BOURDONNAISE, GRANDE ARGENTINA, WIKING, CP BOREALIS &c

FEA

• 5 727
« Svar #19 skrivet: 21 mars 2017, 10:09 »
Italienskt ombordkoncept i Östersjön - vilken jäkla idé!

Som jag skrev tidigare, Silja Line kör ju det konceptet redan och det är en succé, de har utökat antalet restauranger till (minst) tre fartyg nu, senast Galaxy. MOBY känner doften av pengar :)