Landgången - Sjöfartsforum

M/S Kung Ring sedd från Essingebron, 14 februari 2017. © Foto: Kim Viktor

VIP-lounge i den nya terminalen?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

FEA

• 5 727
SV: VIP-lounge i den nya terminalen?
« Svar #15 skrivet: 01 december 2016, 20:04 »
Tack för informationen FEA, som nybliven guldgubbe hann jag aldrig pröva den gamla loungen. Vad brukar det finnas i loungen förutom kaffe och tidningar?

Lugn och ro :)

Fåtöljer.

Det bästa är att man går före kön.
Mina bilder hos pb & mina bilder hos flickr
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack

Bob 9

« Svar #16 skrivet: 02 december 2016, 01:38 »
Då jag nästan alltid åker morgonavgången till Mariehamn låter det inte som att jag kommer få så mycket glädje av loungen förutom kaffet och tidningarna. Brukar inte vara mer än ett tiotal personer som går ombord så hela terminalen är lugn och rofylld. Men kul ändå!
följ dina eurosedlar - http://www.eurobilltracker.org

« Svar #17 skrivet: 02 december 2016, 07:41 »
Guldmedlemmar kommer ej in i vip loungen om man ej har svit eller commodore hytt bokad. Det som fanns i gammal var en kaffe maskin och lite blaskor och en tv och soffor och fotöljer. Hoppas nya blir klar snart då jag skall åka i en svit på galaxy inom snar framtid/TT
Gjorda 2017:
Silja symphony
Kommande 2017 :
Baltic Queen
Galaxy
Jewel of the seas i medelhavet
Freedom of the seas i karibien

FEA

• 5 727
« Svar #18 skrivet: 02 december 2016, 08:16 »
Guldmedlemmar kommer ej in i vip loungen om man ej har svit eller commodore hytt bokad. Det som fanns i gammal var en kaffe maskin och lite blaskor och en tv och soffor och fotöljer. Hoppas nya blir klar snart då jag skall åka i en svit på galaxy inom snar framtid/TT

Just det, jag glömde TVn! :P
Mina bilder hos pb & mina bilder hos flickr
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack

kecke

• 502
« Svar #19 skrivet: 03 december 2016, 00:08 »
När jag åkte i Commodorehytt till Helsingfors i september i år så fick jag en stämpel med "early boarding" på boardingkortet. Man kunde gå ombord från kl 14:00.
Jag vet inte om man kunde gå ombord lika tidigt förut eller om de gjorde så för att man inte hade någon lounge i nya terminalen?

/Erik

Eugen Cork

• 30
  • Det går åt helvete kapten, ankaret flyter!
« Svar #20 skrivet: 20 december 2016, 23:37 »
Jag åkte med Baltic Queen 14 dec och drack ett glas glögg på rådhusplatsen.

Ingen lounge var skyltad i terminalen, iofs kom jag dit efter ombordstigningen hade börjat så det var ingen större vits att leta. Trappan upp till övervåningen är dock fortfarande avstängd.

Guldmedlemmar kommer ej in i vip loungen om man ej har svit eller commodore hytt bokad.

På Tallinks hemsida rörande Gold-nivå går det att hitta:

"Som en av våra bästa kunder erbjuder vi dig VIP-lounge och egen incheckning vid våra terminaler, ..."
2016:
Galaxy 22h
Galaxy & Baltic Princess, en dag i Finland.
Isabelle, 2 dagar i Riga
Silja Symphony
Victoria & Romantika, 3 dagar i Tallinn
Galaxy - Rock the boat
Baltic Queen

Plan 2017:
Victoria & Baltic Queen, 3 dagar i Tallinn

« Svar #21 skrivet: 04 mars 2017, 12:23 »
Vi åkte i DeLuxe hytt med Baltic Queen 24-26/2 2017 och då passade jag på att fråga om det fanns någon VIP-lounge och om man skulle ha någon särskild hytt bokad för att få vara där eller om det räckte med Club One guldkort. Tjejen i luckan sa att hon var osäker på vad som skulle gälla eftersom det inte var klar än!! Ska bli intressant om de har byggt klart när vi ska åka i juni. Finns den och vi blir insläppta ska jag lägga upp lite bilder.

Oskari

• 3 052
« Svar #22 skrivet: 14 mars 2017, 14:04 »
Var kommer den byggas? Eller kommer det ens någon?
Skaraborg stolthet heter Skövde IK!