Landgången - Sjöfartsforum

M/S Kung Ring sedd från Essingebron, 14 februari 2017. © Foto: Kim Viktor

VIP-lounge i den nya terminalen?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scoip

• 136
VIP-lounge i den nya terminalen?
« skrivet: 30 november 2016, 20:24 »
Hallå,
Som rubriken lyder - finns det (eller kommer det?) någon VIP eller Gold-lounge i den nybyggda terminalen i Värtahamnen?
Har för mig att jag har läst att det skulle finnas en där men kan inte hitta nån info om detta längre. Är jag ute och cyklar? Kanske nån som sitter på mer infornation om detta?

SV: VIP-lounge i den nya terminalen?
« Svar #1 skrivet: 30 november 2016, 20:26 »
Hallå,
Som rubriken lyder - finns det (eller kommer det?) någon VIP eller Gold-lounge i den nybyggda terminalen i Värtahamnen?
Har för mig att jag har läst att det skulle finnas en där men kan inte hitta nån info om detta längre. Är jag ute och cyklar? Kanske nån som sitter på mer infornation om detta?
Hej!
Det ska i alla fall komma en. Vid invigningen sa de att den skulle vara klar i november/december.
Forumregler| Något som behöver modereras? Tryck på Rapportera detta inlägg och ge en bra motivering. | Frågor om modereringen? Skicka ett PM eller ett email.

scoip

• 136
« Svar #2 skrivet: 30 november 2016, 20:41 »
Hallå,
Hej!
Det ska i alla fall komma en. Vid invigningen sa de att den skulle vara klar i november/december.

Aha! Skulle ju vara trevligt om TallinkSilja kunde dela den infon nånstans.. Men men dom är ju som dom är :) Håller tummarna att det är färdigt tills den 21:a dec iaf!

« Svar #3 skrivet: 01 december 2016, 09:06 »
Jag frågade när jag reste från terminalen redan i september om det skulle finnas en VIP, och enligt henne i incheckningen så skulle den öppnats redan i oktober någon gång.
Jag har även sett en bild från den nya loungen någonstans här på internet men jag kommer inte riktigt ihåg exakt var jag såg den. Det finns en iallafall.

Eugen Cork

• 31
  • Det går åt helvete kapten, ankaret flyter!
« Svar #4 skrivet: 01 december 2016, 10:31 »
Jag och mitt Gold-kort får undersöka detta på Baltic Queen-premiären den 14e.
Rapport följer. 
2016:
Galaxy 22h
Galaxy & Baltic Princess, en dag i Finland.
Isabelle, 2 dagar i Riga
Silja Symphony
Victoria & Romantika, 3 dagar i Tallinn
Galaxy - Rock the boat
Baltic Queen

Plan 2017:
Victoria & Baltic Queen, 3 dagar i Tallinn

FEA

• 5 728
« Svar #5 skrivet: 01 december 2016, 10:43 »
Hallå,

På Silja Lines hemsida står det:

Viplounge (För Svit- och Commodore resenärer) i Värtaterminalen
Incheckning sker via en separat biljettlucka i Värtaterminalen. Passagerare som reser Commodore eller Svit har tillgång till Vip-loungen i Värtaterminalen med bl.a. kaffe och kvällstidning.

Tallink Silja: Bra att veta
Mina bilder hos pb & mina bilder hos flickr
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack

Oskari

• 3 052
« Svar #6 skrivet: 01 december 2016, 11:10 »
Var ligger denna?

Vi åkte i helgen i Junior Svit, bara en lucka var öppen vid 15 tiden. Ingenting om guld medlem eller commodore.

I gamla terminalen fanns det ju, även vip louge.
Skaraborg stolthet heter Skövde IK!

FEA

• 5 728
« Svar #7 skrivet: 01 december 2016, 11:16 »
Var ligger denna?

Vi åkte i helgen i Junior Svit, bara en lucka var öppen vid 15 tiden. Ingenting om guld medlem eller commodore.

I gamla terminalen fanns det ju, även vip louge.

Jag förmedlar bara vad Tallink Silja skriver på sin sajt.

Den informationen är alltid ny, fräsch och aktuell... för hur svårt är det att uppdatera en hemsida?

« Svar #8 skrivet: 01 december 2016, 12:03 »
Åkte med Galaxy för ca 1,5 vecka sedan i svit. Vip-longe fanns inte då iaf.

Oskari

• 3 052
« Svar #9 skrivet: 01 december 2016, 17:23 »
Missförstånd där FEA, ber om ursäkt, jo, hur svårt kan det vara att uppdatera, eller framförallt.....varför inte bygga KLART terminalen innan den tas i bruk......

Oskari

• 3 052
« Svar #10 skrivet: 01 december 2016, 17:23 »
Däremot så har ju Viking Line byggt en liknande lounge i sin terminal.

FEA

• 5 728
« Svar #11 skrivet: 01 december 2016, 18:21 »
Missförstånd där FEA, ber om ursäkt, jo, hur svårt kan det vara att uppdatera, eller framförallt.....varför inte bygga KLART terminalen innan den tas i bruk......

Det är lugnt... jag skulle ha lagt till en smiley där... ;)

Jag gissar att informationen på Siljas hemsida är gammal och inte alls uppdaterad. Det var ju dock inte så länge sen den nya terminalen öppnade... eller hur var det nu?

Bob 9

« Svar #12 skrivet: 01 december 2016, 18:28 »
Kommer loungen att vara öppen på morgonavgången?
följ dina eurosedlar - http://www.eurobilltracker.org

FEA

• 5 728
« Svar #13 skrivet: 01 december 2016, 19:15 »
Kommer loungen att vara öppen på morgonavgången?

VIP loungen i den gamla terminalen hade öppet på morgonen också, så rimligtvis borde den vara det. Det krävs ju inget särskilt av personalen heller egentligen, förutom att en vakt släpper passagerarna ombord lite tidigare.
« Senast ändrad: 01 december 2016, 19:18 av FEA »

Bob 9

« Svar #14 skrivet: 01 december 2016, 19:55 »
Tack för informationen FEA, som nybliven guldgubbe hann jag aldrig pröva den gamla loungen. Vad brukar det finnas i loungen förutom kaffe och tidningar?
följ dina eurosedlar - http://www.eurobilltracker.org