Landgången - Sjöfartsforum

M/S Kung Ring sedd från Essingebron, 14 februari 2017. © Foto: Kim Viktor

M/S Trelleborg

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SV: M/S Trelleborg
« Svar #270 skrivet: 02 februari 2017, 05:49 »
Men man har inte skickat ut fartyget genom Suezkanalen ännu? Det skulle vara intressant att följa när och om detta sker.
Inte har vi många fartyg i Uppsala där jag bor. Men vi har i alla fall Fyrisån ;)

« Svar #271 skrivet: 23 februari 2017, 18:29 »

Dr Wolf

• 2 027
« Svar #272 skrivet: 23 februari 2017, 20:59 »
Kommer hon ta tåg på nuvarande rutt också eller har de rivit ut spåren?
Robert Baden Powell, scoutings grundare ska ha sagt:
"Om världens ungdomar möts, och lär känna varandra, blir det fred. För man slåss inte med sina kamrater"

Stefan S

• 10 722
« Svar #273 skrivet: 23 februari 2017, 21:01 »
Undrar om hon inte är på väg till Iran?
"Is this the right room for an argument?"

Risberg

• 1 452
« Svar #274 skrivet: 24 februari 2017, 08:16 »
Knappast, det är väl inte en tågfärjeled hon sätts in på. Däremot är det ju inte säkert att man bryr sig om att ta bort spåren. Det gjorde man inte på NILS HOLGERSSON (nuvarande HUCKLEBERRY FINN), när hon byggdes om från NILS DACKE. Hur det nu är på HUCKLEBERRY FINN vet jag inte. WOLIN har också sina spår kvar, fast hon inte går som tågfärja (och väl hvarken passar tågfärjelägena i Ystad, Swinoujscie eller Trelleborg).
Oceangående passagerarfartyg
STEFAN BATORY, QUEEN ELIZABETH 2, ANTONINA NEZHDANOVA, XIN JIANG ZHEN, NORWAY, SILVER SHADOW, QUEEN MARY 2, CELEBRITY MILLENIUM, COSTA FAVOLOSA
Fraktfartyg
MAERSK COLOMBO, CCNI ANGOL, MONTEBELLO, GREY FOX, CMA CGM LA BOURDONNAISE, GRANDE ARGENTINA, WIKING, CP BOREALIS &c

aries

• 1 200
« Svar #275 skrivet: 24 februari 2017, 14:53 »
Knappast, det är väl inte en tågfärjeled hon sätts in på. Däremot är det ju inte säkert att man bryr sig om att ta bort spåren. Det gjorde man inte på NILS HOLGERSSON (nuvarande HUCKLEBERRY FINN), när hon byggdes om från NILS DACKE. Hur det nu är på HUCKLEBERRY FINN vet jag inte. WOLIN har också sina spår kvar, fast hon inte går som tågfärja (och väl hvarken passar tågfärjelägena i Ystad, Swinoujscie eller Trelleborg).
Förstår inte varför tas inte spåren bort på Wolin när de används inte alls..
Unity Line <3 <3

Oskari

• 3 052
« Svar #276 skrivet: 24 februari 2017, 16:20 »
Vad gör det om de finns kvar eller inte? De stör väl inte direkt eller?
Skaraborg stolthet heter Skövde IK!

Stefan S

• 10 722
"Is this the right room for an argument?"

Mpba

• 694
  • Birdie nam nam
    • http://www.faktaomfartyg.se
« Svar #278 skrivet: 24 februari 2017, 17:25 »
Citera
Förstår inte varför tas inte spåren bort på Wolin när de används inte alls..
Hon har ju kvar sin giljotin port så det är ju inte omöjligt att hon kanske sätts in som tågfärja igen

« Svar #279 skrivet: 26 februari 2017, 02:00 »
Är hon kvar i Grekland ännu? Eller har hon börjat ge sig av därifrån nu? Det skulle vara intressant att veta när hon når Suezkanalen.
Inte har vi många fartyg i Uppsala där jag bor. Men vi har i alla fall Fyrisån ;)

« Svar #280 skrivet: 26 februari 2017, 09:22 »
Är hon kvar i Grekland ännu? Eller har hon börjat ge sig av därifrån nu? Det skulle vara intressant att veta när hon når Suezkanalen.

Enligt AIS kvar på varvet vid ön Syros öster om Aten tillsammans med Anek Lines Kriti I!

//R

Oscar

• 108
« Svar #281 skrivet: 14 mars 2017, 21:48 »
Då har ex Trelleborg passerat Suez kanalen. Iran nästa eller?

« Svar #282 skrivet: 15 mars 2017, 00:38 »
Då har ex Trelleborg passerat Suez kanalen. Iran nästa eller?

För mig känns det konstigt att tänka på att M/S Trelleborg nu passerat Suezkanalen.