Landgången - Sjöfartsforum

M/S Kung Ring sedd från Essingebron, 14 februari 2017. © Foto: Kim Viktor

M/S Trelleborg

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SV: M/S Trelleborg
« Svar #15 skrivet: 31 mars 2016, 21:56 »

Seastorm

• 1 239
« Svar #16 skrivet: 01 april 2016, 00:01 »
Japp, Sunny kommer upp om man söker på Trelleborg IMO nummer 7925297 på marinetraffic och har aktiv AIS , liggandes i Uddevalla hamn.

« Svar #17 skrivet: 01 april 2016, 07:10 »
Uppgift 1: Salam 2 registrerad i Cook Island
Uppgift 2: Sunny registrerad i Palau, Stilla havet

Fattar noll!

« Svar #18 skrivet: 01 april 2016, 07:54 »
Lär nog tyvärr bli stranden nästa!  :(

//R

« Svar #19 skrivet: 02 april 2016, 19:45 »
UPDATE

Strul ombord, grekiske kaptenen.lämnade fartyget igår och åkte tillbaka till Grekland.  Svenske chiefen lämnade fartyget oxå igår. Rörigt. 

Bådar inte gott!

« Svar #20 skrivet: 03 april 2016, 09:45 »

« Svar #21 skrivet: 03 april 2016, 10:47 »
Palau på Sardinien...  Ojdå, ännu mer motsägelsefulla uppgifter. Ingen kapten och ingen chief...  Knappast lots imorgon :-)

Seastorm

• 1 239
« Svar #22 skrivet: 03 april 2016, 13:14 »
På marinetraffic är det ögruppen Palaus flagga med landskod PW som gäller, vilket också är det mest rimliga.

Låter ju struligt detta med besättningen, men kan någon förklara varför man har grekiskt befäl, ukrainskt manskap och svensk Chief ? Kan man inte lika gärna köra med den besättning man har/ Stenafolk ? Jag menar det handlar ju om en enkelresa på max någon vecka.   

« Svar #23 skrivet: 03 april 2016, 14:16 »
Man är kanske inte så pigg på att betala för en svensk besättning.

Seastorm

• 1 239
« Svar #24 skrivet: 03 april 2016, 17:11 »
Man är kanske inte så pigg på att betala för en svensk besättning.

Det var säkert tanken från början, men nu blir det mångdubbelt dyrare. Så tillvida inte Uddevalla bjuder på den extra liggtid hon haft pga av allt strul och nu lär hon bli än mer försenad.

« Svar #25 skrivet: 04 april 2016, 10:38 »
Avgången framskjuten till den 6 april. Nu gäller det att hitta ny kapten och chief.

« Svar #26 skrivet: 04 april 2016, 11:09 »
Nu är alltså avgången ännu en gång framskjuten, den här gången nu till 6 april. Det är alltså ännu en gång framskjutet med några dagar. Så här har de hållit på ett bra tag nu, skjutit fram det med några enstaka dagar i taget. Ska vi tro på att det blir en avgång den 6 april? Eller kommer de fortsätta så här?

Jag misstänker att man borde vara rätt irriterade på detta i Uddevalla. För de vill nog vid det här laget bli av med detta fartyg.
Inte har vi många fartyg i Uppsala där jag bor. Men vi har i alla fall Fyrisån ;)

« Svar #27 skrivet: 04 april 2016, 11:38 »
Fast spännande att följa!

Risberg

• 1 452
« Svar #28 skrivet: 04 april 2016, 12:03 »
Jag misstänker att man borde vara rätt irriterade på detta i Uddevalla. För de vill nog vid det här laget bli av med detta fartyg.
Till Trelleborg kom en gång 1956 en gammal lastångare vid namn JUHANNA eller JOHANNA, och sökte nödhamn. Det fartyget tog det tio år för hamnen att bli av med, och försenade utbyggnaden av Nyhamnen där.
Oceangående passagerarfartyg
STEFAN BATORY, QUEEN ELIZABETH 2, ANTONINA NEZHDANOVA, XIN JIANG ZHEN, NORWAY, SILVER SHADOW, QUEEN MARY 2, CELEBRITY MILLENIUM, COSTA FAVOLOSA
Fraktfartyg
MAERSK COLOMBO, CCNI ANGOL, MONTEBELLO, GREY FOX, CMA CGM LA BOURDONNAISE, GRANDE ARGENTINA, WIKING, CP BOREALIS &c

« Svar #29 skrivet: 04 april 2016, 12:07 »
Henne minns jag. Låg vackert förtöjd i Nyhamnen.  Kanske Sunny blir en följetong i Uddevalla?  Stena kanske ångrar det hela...