Landgången - Sjöfartsforum

M/S Kung Ring sedd från Essingebron, 14 februari 2017. © Foto: Kim Viktor

Rosella varvsbesök, "Graceified"

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Re: Viking Rosella Gracefied
« Svar #15 skrivet: 29 januari 2015, 17:54 »
Linjerna verkar vara rätt smala till skillnad från t.ex Viking Grace.

Rogge

• 223
Re: Rosella i Kopli
« Svar #16 skrivet: 29 januari 2015, 18:23 »
...och vem bryr sig om av vem och hur linjerna är målade ? Vi som åker hänger inte över relingen för att hitta fel på utsidan utan är helt nöjda med att komma fram och att trivas med servicen ombord. Ingen normal resenär hänger på utsidan och tittar.

« Svar #17 skrivet: 29 januari 2015, 19:03 »
Var bland det sämsta resultat jag skådat. Tänk att man kan förstöra en stakars dam på det här viset utseendemässigt. Förstår överhuvudtaget inte varför man skulle hålla på med utsidan på det här viset.

Oskari

• 3 052
« Svar #18 skrivet: 29 januari 2015, 19:22 »
Känns dom har haft Grace/Amorellas mall för att måla dit linjerna.
Skaraborg stolthet heter Skövde IK!

« Svar #19 skrivet: 29 januari 2015, 20:20 »
Medger, att G:et ser något konstigt ut.
För folk som inte kan germanska språk, blandas ofta C och G.
I Tallinn är också g och q "samma" bokstav!

FEA

• 5 727
« Svar #20 skrivet: 29 januari 2015, 20:22 »
Amorella och Grace ser ju bra ut med sina linjer -

men detta... vad hände på varvet egentligen, det ser ju inte klokt ut!

De måste ju reagera på Viking Line, jag lovar att det blir en ommålning så fort de hinner.

Ja just det, och bokstaven "G"  WTF ;-)
Mina bilder hos pb & mina bilder hos flickr
Var vänlig använd inte mina bilder utan tillstånd, tack

Mpba

• 694
  • Birdie nam nam
    • http://www.faktaomfartyg.se
« Svar #21 skrivet: 29 januari 2015, 21:25 »
Har bildats en grupp, där man vill att hon ska målas om igen, för detta är det sämsta jag någonsin sett vad gäller färjor. Att man "rollade"  målarfärg på en tunnelbanevagn på försök för många år sedan är nog det näst värsta, Rosella tar priset som det fulaste

« Svar #22 skrivet: 30 januari 2015, 01:22 »
Ja strecken ser inte riktigt kloka ut på Rosella om man jämför de andra skutorna ser mera ut som man dragit lite på måfå/TT
Gjorda 2017:
Silja symphony
Kommande 2017 :
Baltic Queen
Galaxy
Jewel of the seas i medelhavet
Freedom of the seas i karibien

« Svar #23 skrivet: 30 januari 2015, 08:58 »
Bra, Rogge!

SL

Viking uppmärksammar kritiken mot Rosellas ommålning.
« Svar #24 skrivet: 30 januari 2015, 15:35 »
Nu har Viking Line kommenterat kritikstormen som blev efter ommålningen av Rosella som blev allt annat än lyckad. Såhär skriver Viking Line på en kommentar på Facebook:

"Hej, Rosellas ommålning utfördes i en torrdocka som omöjliggjorde granskning av resultatet på avstånd före utdockningen. Vi ska se över vad vi kan göra åt detta, men målningsarbeten måste vänta till senare i vår. Vi är glada över och tackar för ert visade intresse och engagemang!"

Bra att dem tar saker som detta seriöst! :)

Mpba

• 694
  • Birdie nam nam
    • http://www.faktaomfartyg.se
« Svar #25 skrivet: 30 januari 2015, 15:48 »
Tänk att man kan måla om fartyg som ligger i docka och godkänna resultatet, bara det här G:et i Viking kan man ju snabbt avsyna och säga, detta var inte bra.
Urusla bortförklaringar

Tommi

• 1 359
« Svar #26 skrivet: 30 januari 2015, 15:56 »
En sådan här design gör man ju inte i dockan utan i en dator långt innan dockningen. Sen mäter och mallar man in bokstäverna på skrovsidan. Visserligen är det svårt att avsyna i dockan, men har man bara mätt rätt så blir det som det är designat.
Någon som sett om även styrbord ser lika yxigt ut?

Re: Viking uppmärksammar kritiken mot Rosellas ommålning.
« Svar #27 skrivet: 30 januari 2015, 19:08 »
Citat från: "markmeister"
Nu har Viking Line kommenterat kritikstormen som blev efter ommålningen av Rosella som blev allt annat än lyckad. Såhär skriver Viking Line på en kommentar på Facebook:

"Hej, Rosellas ommålning utfördes i en torrdocka som omöjliggjorde granskning av resultatet på avstånd före utdockningen. Vi ska se över vad vi kan göra åt detta, men målningsarbeten måste vänta till senare i vår. Vi är glada över och tackar för ert visade intresse och engagemang!"

Bra att dem tar saker som detta seriöst! :)

Om de hade tagit detta seriöst hade man aldrig avsynat och godkänt ett så fruktansvärt dåligt resultat!
Precis vem som helst hade kunnat gå ner i docken och se att det inte blev bra!
SVUL Häme!

« Svar #28 skrivet: 30 januari 2015, 19:20 »
Citat från: "Rogge"
...och vem bryr sig om av vem och hur linjerna är målade ? Vi som åker hänger inte över relingen för att hitta fel på utsidan utan är helt nöjda med att komma fram och att trivas med servicen ombord. Ingen normal resenär hänger på utsidan och tittar.

Det handlar inte om att hänga på utsidan och titta. Det handlar om hur man väljer att visa upp sitt företag.
Och med båtar målade som hej kom och hjälp mig så ger det ett synnerligen dåligt intryck!
SVUL Häme!

Röd hamn

• 2 235
« Svar #29 skrivet: 30 januari 2015, 19:31 »
Lite lustigt att de behövs två trådar om ett vit krokigt strek . Och månne inte några friska deksare skall kunna måla över de när våder och vind är lämpliga . Att de skall vara så intressant  de begriper jag ej.